Citroen a prezentat încă de anul trecut noul model C3 Aircross, o caroserie dezvoltată din noul C3, dar care are o lungime mai mare și poate oferi până la 7 locuri, în funcție de versiune. Mașina va fi disponibilă cu motorizări pe benzină, mild-hybrid dar și complet electrică.
Noul SUV de clasă B de la Citroen, C3 Aircross, care urmează întrucâtva rețeta Dacia, având o bună parte din componente comune cu C3, va începe livrările în luna martie, fiind anunțate deja primele prețuri, pe piețele occidentale, conform datelor analizate de Profit.ro.
C3 Aircross este considerat un SUV, având o lungime cu 5 centimetri mai mare decât Duster, dar poartă sub caroserie aceeași platformă Smart Car, derivată din vechea platformă CMP. Dezvoltată în India și adaptată pentru piețele europene, platformă a fost gândită încă de la început pentru modelele accesibile ale mărcii Citroen, ea urmând să fie utilizată și de alte mărci, de exemplu Fiat, pe modelele de intrare în gamă și în segmentele inferioare.
Modelul C3 Aircross propune trei categorii de motoare, toate fiind cunoscute în grupul Stellantis. În primul rând, cel mai accesibil va fi motorul pe benzină 1.2 litri, în 3 cilindri, de 100 CP, turbo, cu cutie manuală.
În al doilea rând, un motor cu aceeași cilindree, 1.2 litri, dar electrificat, va reprezenta opțiunea mild-hybrid, cu un motor de 28 CP și cutie DCS, cu dublu ambreiaj, care include acest motor. Nu în ultimul rând, noul C3 Aircross va avea o versiune electrică, ce va concura cu multe dintre modelele anunțate pentru acest an în Europa, atât de la producătorii locali, cât și de la cei din China.
E-C3 Aircross va avea la dispoziție o baterie LFP, pentru costuri reduse, de 44 kWh, cuplată la un motor de 83 kW. Cu o autonomie WLTP de 300 km, SUV-ul va putea reprezenta o alegere rezonabilă pentru transportul zilnic în perimetrul urban suburban, având un charger de 100 kW (la curent continuu), care permite încărcarea de la 20 la 80% în 26 de minute.
Consumul anunțat de constructor este de 18 kWh, în regim mixt, destul de mare pentru o mașină de numai 4,39 metri lungime. Important este și faptul că versiunea electrică nu va putea fi comandată cu 7 locuri, așa cum sunt disponibile celelalte două versiuni.
CITEȘTE ȘI Primele semne de reduceri agresive ale prețurilor mașinilor electrice. VW scade rata de leasing la ID.3, în Germania, sub nivelul unui Golf pe benzinăÎn privința echipamentelor, C3 Aircross aduce cam aceleași tehnologii și opțiuni ca pe C3, cu principalele sisteme de asistență obligatorii, dar și cele uzuale în segment. Printre noutăți se găsește suspensia Citroen Advanced Comfort, cu un sistem patentat care folosește amortizoarele cu oprire progresivă, care absoarbe șocurile și disipă energia preluată de la arcuri.
La capitolul prețuri, Citroen urmează să anunțe valorile de start pentru fiecare piață, dar este important faptul că pentru Franța, care este un reper pentru marcă, au fost deja comunicate prețurile la care încep comenzile.
CITEȘTE ȘI Frații Pavăl, proprietarii Dedeman, pregătesc o nouă investiție în energia verde după prima lor tranzacțieCel mai ieftin C3 Aircross, cu motorul 1.2 benzină, va costa 19.700 euro, ceea ce înseamnă că va fi mai ieftin decât Duster, care începe pe această piață de la 19.990 euro. Pentru motorul 1.2 mild-hybrid, prețul de pornire va fi de 26.100 euro, acest motor fiind disponibil doar pentru versiunea Plus.
În fine, motorizarea electrică va putea fi comandată de la 27.400 de euro, din care se deduc cei 4.000 de euro subvenție acordată de statul francez.
Pentru România, încă nu au fost anunțate prețurile noului model, dar este de așteptat să fie apropiate de cele din Franța.