BAIC Group, partenerul chinez al Mercedes-Benz, vrea să devină cel mai mare acționar privat al Daimler AG și să primească un loc în consiliul de administrație, depășind astfel rivalii de la Geely.
Concurența dintre BAIC și Geely în acționariatul companiei Daimler AG, care dețina marca Mercedes-Benz, continuă. Potrivit unor informații neoficiale, chinezii de la BAIC continuă să cumpere acțiuni, pentru a depăși pragul de 10% și a solicita un loc în consiliul de adminsitrație al companiei, scrie Automotive News. În acest fel, BAIC va depăși pachetul deținut de Li Shufu, președintele Geely, care are 9,69% și nu are încă un loc în board-ul Daimler. Anterior, Daimler a raportat autorităților federale că Beijing Automobile Group (BAIC) a depășit pragul de 5%, ajungând la 5,23%. De atunci, ținta celor de la BAIC a fost să depășească 10%, acțiuni cumpărat de pe bursă.
BAIC este al treilea acționar al Daimler, ca mărime, potrivit datelor oficiale ale companiei. Cel mai mare pachet este deținut de Li Shufu, prin Tenaciou3 Prospect Investment Limited, urmat de Fondul Suveran din Kuweit, cu 6,8%. Alianța Renault - Nissan deține un pachet de 3,1% (câte 1,54% fiecare din cele două). Un pachet de 21,5% este deținut de diverși investitori privați, în timp ce 53,9% este controlat investitori instituționali. După cum reiese din datele Daimler, doar 30% din acțiuni sunt deținute de entități din Germania.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Acționari Daimler AG - decembrie 2019
Potrivit informațiilor din piață, banca BAIC este HSBC, aceeași care s-a ocupat și de cumpărarea pachetului de 5%.
BAIC și Daimler au legături strânse de mai mulți ani, având împreună facilități de producție în China, unde sunt produse automobile Mercedes-Benz.
Geely, care a cumpărat cele 9,69% din acțiunile Diamler de pe piață, într-un proces care a reușit să rămână discret până la finalizarea lui, a pus pe jar inițial autoritățile germane, care au spus că monitorizează cu atenție ce se întâmplă cu Daimler. Geely este proprietarul Volvo Cars, concurent al Mercedes-Benz, dar este și competitor al BAIC, pe piața chineză. Deși la început relația Geely și Daimler a fost detul de ostilă, ulterior cele două au semnat un acord prin care au stabilit să construiască mașini Smart în China, printr-un joint-venture.