Constructorul chinez Geely, care deține, printre altele, Volvo și Polestar, a lansat o nouă marcă de automobile electrice, care va oferi primele șapte modele în doar doi ani.
Holdingul chinez Geely deține în prezent atât marca proprie, care a vândut anul trecut peste 1,4 milioane de automobile, cât și mărcile europene Volvo, Polestar și Lotus și pe cele asiatice Lynk & Co, Zeekr și Proton, dar și-a propus să se extindă în continuare. Geely a lansat o nouă marcă de automobile electrificate, numită Galaxy, cu care vrea să ocupe un segment și mai mare din piața chineză de mașini cu baterii.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Având la dispoziție platformele existente deja, ale mărcilor Volvo/Polestar, Galaxy urmează să dezvolte șapte modele, din care patru PHEV și trei complet electrice, și asta în următorii doi ani.
Prima lansare oficială, care a marcat intrarea mărcii pe piață, este Galaxy L7, un crossover cu propulsie plug-in hybrid, iar al doilea va fi L6, un sedan cu motorizare similară. Ambele vor începe livrările către clienți în acest an.
Primul vehicul complet electric al noii mărci Galaxy se va numi E8, va fi un sedan electric și va intra în producție la finalul acestui an, iar în scurt timp după aceea va începe și livrările către clienți.
Marca Galaxy va face parte din divizia chineză a holdingului, Geely Auto, alături de Lynk & Co, Geometry și Zeekr, precum șși de marca de vehicule utilitare Livan. Galaxy va fi poziționată, ca prețuri, între cele Geometry și Zeekr, aceasta din urmă fiind marcă premium.
CITEȘTE ȘI Volvo reușește să-și majoreze vânzările, după scăderile din 2022Holdingul Geely, care are activități diverse în mai multe industrii, inclusiv electronice și bunuri de consum, a fost fondat de Li Shufu, care între timp și-a schimbat numele în Eric Li. El este deținătorul unui pachet de 10% din acțiunile Mercedes-Benz, precum și a unui pachet minoritar la constructorul suedez de camioane Volvo, de la care Volvo Cars (pe care Geely o controlează) a preluat acum 23 de ani dreptul de utilizare a mărcii.
În 2022, toate mărcile deținute de Geely (inclusiv mașinile Smart, pe care le produce în parteneriat cu Mercedes-Benz) au vândut 2,3 milioane de automobile, cu 4,7% mai multe decât în 2021. Numărul vehiculelor electrificate (hibrid și electrice) s-a ridicat la peste 675.000 de unități, cea mai mare parte fiind livrate clienților din China.