Producătorul chinez de baterii CATL (Contemporary Amperex technology Co.) unul dintre cei mai mari furnizori de celule de baterii din industria auto, a anunțat că dezvoltă un nou tip de baterie care nu conține nici nichel, nici cobalt, ceea ce i-ar putea da o independență majoră de rezervele de metale grele folosite astăzi în industria bateriilor.
CATL, cunoscut pentru contractele substanțiale cu Tesla, companie chineză care produce un procent însemnat din bateriile pentru vehiculele electrice la nivel global, a anunțat că dezvoltă o nouă tehnologie de baterii fără nichel și cobalt, cele două metale grele care pun presiune pe industria auto. Companiile specializate în producția de baterii caută disperate soluții pentru a înlocui sau măcar să diminueze ponderea acestor două metale în bateriile pe care le produc. În urmă cu aproximativ un an, IBM anunțase că lucrează la o nouă tehnologie de baterii, fără nichle și cobalt, care avea numai avantaje: cost mai mic, încărcare foarte rapidă, denistate mare de energie stocată și un nivel scăzut de risc de incendiu.
Noile baterii anunțate de CATL au o tehnologie diferită de cea anunțată de IBM, potrivit primelor informații, dar au caracteristici similare: o densitate mare de energie și un cost mai redus, îmrpeună cu o viteză mare de încărcare.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
CATL furnizează baterii partenerilor de la Tesla, dar are parteneriate și cu Toyota, Honda sau Volkswagen și Daimler, cărora le livrează celule pentru bateriile pe care aceste companii le asamblează în propriile uzine. Chinezii dezvoltă în paralel și o tehnologie care să permită integrarea bateriilor în șasiul vehiculelor.
Nichelul și cobaltul sunt două metale grele, rare, care sunt folosite la bateriile cu Litiu, atât de răspândite în industria bateriilor, în cele două combinații, NMC (nichel – mangan- cobalt) și NCA (nichel – cobalt – aluminiu). Cercetători din totată lumea alocă fonduri și timp pentru a descoperi alternative la cele două metale, care generează atât costuri suplimentare, cât și limitări de timp, din cauza ritmului de extracție. În plus, industria extractoare de cobalt se confruntă cu numeroase acuzații de încălcare a drepturilor omului. O tonă de cobalt cost circa 25.000 de euro, iar utilizarea lui într-o baterie acoperă între 10 și 30% din prețul final.