Livrările de baterii chinezești pentru sistemele de stocare a energiei (ESS) au crescut în 2024 într-un ritm mult mai accelerat decât cele pentru vehicule electrice (EV), susține agenția Fastmarkets.
Livrările de baterii cu litiu ale Chinei au totalizat 786 gigawați oră (GWh) în primele trei trimestre ale anului 2024, în creștere față de 605 GWh în aceeași perioadă din 2023, potrivit celor mai recente date de la institutul de cercetare GGII din Shenzen.
Capacitatea bateriilor ESS livrate a fost de 216 GWh în primele trei trimestre ale anului, în creștere cu 70% față de cei 127 GWh livrați în aceeași perioadă din 2023.
În comparație, livrările de baterii de putere pentru vehicule electrice (EV) au totalizat 533 GWh în primele nouă luni ale anului 2024, în creștere cu doar 20% față de cei 445 GWh în aceeași perioadă din 2023.
Producătorii de baterii din China și-au extins capacitatea bateriilor ESS pentru a compensa încetinirea ratei de creștere a pieței vehiculelor electrice pe fondul scăderii costurilor pentru producția de baterii pe litiu.
Principalii producători de baterii din China, inclusiv EVE, au înregistrat o creștere uriașă în ceea ce privește livrările de baterii ESS în acest an.
CITEȘTE ȘI Boardul editorial al Financial Times avertizează că producătorii europeni “au ratat startul” în tranziția la mașini electrice și sunt forțați acum să le ieftineascăEVE a livrat 14,80 GWh de baterii ESS în al treilea trimestru al anului 2024, în creștere cu 95% față de 7,58 GWh în aceeași perioadă a anului trecut, potrivit ultimului raport trimestrial al său.
Livrările de baterii electrice ale EVE pentru vehicule electrice, între timp, s-au ridicat la 7,20 GWh în al treilea trimestru, în creștere cu doar 1%.
În primele trei trimestre ale anului 2024, livrările de baterii ale companiei au totalizat 56,44 GWh, o creștere de 55% de la an la an. aceeași perioadă a anului trecut.
Cel mai mare producător de baterii din China, CATL, a declarat că rata de creștere a livrărilor sale de baterii ESS a fost mai rapidă decât bateriile EV atât pe piețele interne, cât și pe cele externe.
CATL s-a clasat pe primul loc la nivel global în ceea ce privește livrările de baterii ESS din 2021, reprezentând mai mult de 40% din cota de piață globală, se arată în raportul său anual. Și în 2023, transportul CATL de baterii ESS a crescut cu 46,8%, până la 69 GWh, peste creșterea cu 32,6% a livrărilor de baterii EV, care a ajuns la 321 GWh.
CITEȘTE ȘI Bicicliștii care folosesc telefoanele în timpul mersului pe bicicletă riscă închisoarea, potrivit unei noi legi din JaponiaVolumul total de livrări a atins 125 GWh în al treilea trimestru al acestui an, în creștere cu 15% față de 110 GWh în trimestrul al doilea. Iar sectorul ESS reprezintă în prezent aproximativ 24% din producția de baterii a CATL.
Din 2018 până în 2023, veniturile CATL din ESS au crescut de la 189 de milioane de yuani (27 milioane de dolari) la aproape 60 de miliarde de yuani (8,60 miliarde de dolari), iar acum reprezintă aproape 15% din veniturile sale totale.
CITEȘTE ȘI VIDEO Ciucă: O parte din măsurile noastre economice le regăsim și în programul de guvernare al socialiștilor. Diferența e că noi ceea ce spunem și facemCompania a declarat că va furniza celule și pachete de baterii fabricii de stocare „Megapack” a Tesla din Shanghai, care își propune să producă 10.000 de unități Megapack pe an cu o capacitate combinată de stocare de 40 GWh, potrivit rapoartelor media.
„Pe lângă regiunile majore precum China, Europa și America de Nord, piața de stocare a energiei din economiile emergente, cum ar fi Orientul Mijlociu și Africa sunt, de asemenea, destul de active”, a declarat directorul executiv al EVE, Liu Jincheng.