Cheile Bicazului, risc pentru șoferi. Este pregătit un tunel pentru protejarea traficului auto

Cheile Bicazului, risc pentru șoferi. Este pregătit un tunel pentru protejarea traficului auto
scris ieri, 11:48

În Cheile Bicazului există astăzi 8 zone considerate ca fiind cu risc major de căderi de pietre și arbori pe carosabil, conform unei expertize tehnice, prezentate la Prefectura Neamț.

Expertiza a fost comandată de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), în urma unor tot mai dese incidente în zonă, unele soldate cu persoane rănite, arată Rador.

Urmărește-ne și pe Google News
Încă o companie aeriană lansează în România oferte promoționale la bilete pentru 25 de rute CITEȘTE ȘI Încă o companie aeriană lansează în România oferte promoționale la bilete pentru 25 de rute

„Expertiza realizată a demonstrat existența unui pericol real cauzat de căderile de pietre și arbori și a trecut deja prin comisia de avizare. Specialiștii au împărțit sectorul de drum în opt zone de risc, oferind pentru fiecare soluții tehnice specifice, adaptate configurației terenului. Probele prelevate și cartografierea versantului cu drone au evidențiat necesitatea unor lucrări ample de consolidare”, se arată într-un comunicat de presă al Prefecturii Neamț.

Specialiștii recomandă montarea unui sistem de plase ancorate de înaltă rezistență pe suprafața versantului pentru prevenirea căderii fragmentelor stâncoase și a unui sistem de bariere de retenție flexibile, de înaltă rezistență, la partea superioară a versantului sau pe suprafața verticală a acestuia.

A doua variantă pentru prevenirea accidentelor include și torcretarea suprafeței versanților cu betoane, dar nu este agreată de autorități pentru că ar avea un impact negativ asupra specificului zonei.

Pe un sector de drum cu risc de căderi de pietre se recomandă demolarea versantului instabil de pe partea stângă și montarea unui sistem de plase ancorate de înaltă rezistență pe versantul de pe partea dreaptă, plus bariere de retenție flexibile contra căderii de roci.

Prefectul Adrian Bourceanu a apreciat soluția ca fiind dificilă și riscantă și susține varianta realizării unei structuri de sprijin de tip tunel, pe o lungime de circa 65 metri.

„Această expertiză reprezintă baza pentru măsuri concrete, menite să prevină tragedii. Acum avem un plan clar și putem trece la următorii pași. Cheile Bicazului nu reprezintă doar un drum, ci și o punte între oameni, natură și istorie. Este de datoria noastră să protejăm această comoară a naturii și viețile celor care tranzitează această zonă”, a declarat Bourceanu.

Ciolacu, despre furtul tezaurului dacic: Vom cere daune fără precedent muzeului din Olanda! Nu exclud să anunțăm o recompensă pe măsură pentru recuperare CITEȘTE ȘI Ciolacu, despre furtul tezaurului dacic: Vom cere daune fără precedent muzeului din Olanda! Nu exclud să anunțăm o recompensă pe măsură pentru recuperare

În circa trei luni, CNAIR va realiza documentația de avizare a lucrărilor de intervenție, apoi se va trece la proiectare iar lucrările ar urma să înceapă în 2026.

În ultimii ani au existat mai multe incidente în Cheile Bicazului în urma căderii de pietre de pe stânci.

Cel mai grav accident a avut loc în 2022, atunci când o bucată de rocă a căzut în capul unui turist din Iași, acesta fiind transportat la spital în comă profundă.

viewscnt
Afla mai multe despre
cheile bicazului
soferi
tunel