Numărul trenurilor Regio-Expres aflate în circulație a crescut cu peste 20%, în anul 2024 față de anul 2021, compunerea acestor trenuri fiind asigurată cu aproximativ 75 de vagoane și 50 de automotoare, anunță CFR Călători.
”CFR Călători adaptează permanent oferta de servicii pentru a răspunde cât mai bine cerințelor pasagerilor. Astfel, pentru a oferi accesibilitate unei categorii cât mai mari de pasageri la călătoria cu trenul, compania a introdus în urmă cu 4 ani serviciul Regio-Expres (R-E). Acesta reprezintă o alternativă viabilă între trenurile InterRegio (IR) și Regio (R), atât în privința duratei și condițiilor de călătorie, cât și a tarifelor de transport, oferind condiții apropiate cu cele ale trenurilor InterRegio (IR) dar la un tarif mai mic. În anul 2024 față de anul 2021, numărul trenurilor R-E aflate în circulație, a crescut cu peste 20%. Compunerea acestor trenuri este asigurată cu aproximativ 75 de vagoane și 50 de automotoare”, anunță compania.
În prezent, trenurile R-E circulă pe următoarele rute: București Nord – Brașov; București Nord – Craiova; București Nord – Pitești; București Nord – Ploiești; București Nord – Mărășești; Târgu Mureș – Deda; Cluj Napoca – Baia Mare; Sibiu – Craiova; Târgu Jiu – Craiova; Craiova – Pitești; Târgoviște – Titu; Bistrița Nord – Sărățel; Sibiu – Caracal; Păușa – Caracal, scrie News.ro.
Un bilanț efectuat la 4 ani de la introducerea în circulație a trenurilor Regio-Expres (R-E) demonstrează că decizia oferirii acestui serviciu este factor de atragere a pasagerilor la călătoria cu această categorie de trenuri, ce a generat totodată și creșterea gradului de mobilitate, precizează compania.
”CFR Călători va menține în continuare și va dezvolta acest serviciu, cel puțin până la îmbunătățirea substanțială a condițiilor de transport, în special reducerea duratelor de parcurs prin finalizarea lucrărilor de reparații la infrastructura feroviară și finalizarea contractelor de reparații și modernizări ale materialului rulant prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR)”, mai arată compania.
Biletele în trafic intern pot fi achiziționate cu anticipație: online de pe site-ul companiei; din aplicația mobilă “CFR Călători bilete online” (disponibilă în Google Play, App Store și Huawei AppGallery); de la automatele de vânzare bilete din gări; de la casele de bilete din gări.
”Înainte de urcarea în tren, recomandăm călătorilor să se asigure că au bilet de călătorie, pentru evitarea taxării suplimentare în tren, corespunzătoare rangului de tren și zonei kilometrice și/sau suportarea costurilor amenzii conform reglementărilor în vigoare”, subliniază compania.