Cei mai mari concurenți ai Ford Motor în privința vehiculelor electrice nu sunt liderul american Tesla sau rivalul General Motors ci producătorii de automobile chinezi, a declarat joi CEO-ul Jim Farley, citat de CNBC.
Farley a spus că companii chineze precum BYD, susținută de Warren Buffett, sunt înaintea marilor producători auto și startupurilor din SUA în sectorul vehiculelor electrice, în special în privința chimiei bateriilor și alte tehnologii emergente, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Îi considerăm pe chinezi principalul concurent, nu GM sau Toyota”, a spus Farley în timpul summitului Morgan Stanley Sustainable Finance.
El a folosit BYD ca exemplu principal al unui producător auto chinez care a dezvoltat și vândut cu succes vehicule electrice, mai întâi în China, iar acum în Europa.
”Îmi place BYD. Total integrată pe verticală, agresivă... companie foarte, foarte impresionantă. Și s-au dedicat întotdeauna energiei electrice”, a spus Farley când a fost întrebat ce companie produce corect vehiculele electrice.
BYD și-a crescut vânzările în China de la 445.000 de unități în 2015 la aproape două milioane anul trecut, devenind unul dintre primii cinci producători auto după vânzări din China, potrivit LMC Automotive.
Comentariile lui Farley sunt similare cu cele ale experților din industrie și ale investitorilor cu privire la creșterea BYD și a altor producători de automobile chinezi, care au sprijin guvernamental în China.
”BYD are un loc imens, atât din perspectiva vehiculelor electrice, cât și din partea producției de baterii”, a declarat Philip Ripman, manager de portofoliu la Storebrand Asset Management, pentru CNBC Pro Talks, săptămâna trecută.
CITEȘTE ȘI Nvidia crește puternic după estimări privind venituri record, alimentând un raliu pentru companiile din AIRipman, care administrează fondul sustenabil Storebrand Global Solutions, de 1 miliard de dolari, a subliniat evoluțiile BYD în tehnologia mai ieftină a bateriilor cu ioni de sodiu, care ar putea înlocui bateriile cu litiu.
El a observat că acestea ar putea deveni predominante în vehiculele electrice mai accesibile ale BYD și ar putea ajuta la creșterea marjelor de profit pentru producătorul de automobile.
Farley a remarcat, de asemenea, avantajele bateriei BYD în comparație cu standardul actual al bateriilor litiu-ion din industrie din SUA.
Ford a anunțat la începutul acestui an o nouă colaborare cu Contemporary Amperex Technology Co., sau CATL, din China, pentru o nouă fabrică de 3,5 miliarde de dolari pentru a construi baterii mai ieftine în Michigan.
Instalația va produce baterii noi cu fosfat de fier-litiu sau LFP, spre deosebire de bateriile mai scumpe nichel-cobalt mangan cu litiu, pe care compania le folosește în prezent.
Este de așteptat ca fabrica să se deschidă în 2026 și să angajeze aproximativ 2.500 de oameni, potrivit producătorului auto din Detroit.
Farley a promovat rolul BYD în dezvoltarea acestei tehnologii.
”Scara BYD este acum mult mai mare decât a Tesla și au dezvoltat tehnologia LFP, care este o baterie mai bună”, a spus Farley.
Acordul Ford-CATL a fost criticat pe fondul tensiunilor dintre SUA și China. Mai exact, Marco Rubio a cerut administrației Biden să revizuiască acordul, care include licențierea Ford pentru tehnologiile CATL.
Producătorul auto din Detroit va deține noua unitate printr-o filială deținută în totalitate, în loc să o opereze ca o societate mixtă cu CATL.
Farley a spus că dacă politica va împiedica accesul unor tehnologii EV mai ieftine în SUA, consumatorul va fi ”prostit” cu prețuri mai mari.
”Trebuie să rezolvăm asta în țara noastră. Și cred că sunt companii cu adevărat interesante”, a spus Farley.