Directorul general al Boeing, Kelly Ortberg, avertizează că nu există o soluție rapidă pentru criza producătorului de avioane, în condițiile în care pierderile au crescut la 6 miliarde de dolari, relatează Reuters.
Ortberg a prezentat miercuri o cale precaută pentru redresarea companiei, solicitând o "schimbare fundamentală de cultură" la producătorul de avioane aflat în dificultate.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Boeing a acumulat pierderi de aproape 8 miliarde de dolari pentru acest an, după ce o grevă de cinci săptămâni a oprit producția avioanelor 737 MAX, 777 și 767, iar divizia sa de apărare și spațiu, aflată în declin, i-a afectat afacerile. Producătorul de avioane se confrunta deja cu o criză de calitate după o explozie în aer a unui panou de ușă al unui avion nou, în ianuarie, scrie News.ro.
Directorul financiar al Boeing, Brian West, le-a spus analiștilor că se așteaptă ca compania să continue să consume numerar pe tot parcursul anului 2025 și în ultimele trei luni ale anului 2024, ceea ce a dus la scăderea acțiunilor Boeing cu 3,1%, până la 154,86 USD.
Într-o scrisoare adresată angajaților miercuri dimineață, Ortberg a subliniat necesitatea de a îmbunătăți performanțele în divizia de apărare și în programele 737 MAX și 777, în timp ce stabilizează în general Boeing, care este "la o răscruce de drumuri" după ce neglijențele în performanță au dezamăgit clienții și au erodat încrederea.
Ortberg a mers mai departe decât predecesorii săi recenți, recunoscând daunele aduse reputației Boeing, spunând că au făcut ca statutul ”iconic” al companiei să fie pierdut, termen pe care l-a folosit pentru a descrie Boeing atunci când a fost numit noul său CEO în august.
”Este o navă mare care va dura ceva timp să se întoarcă, dar când o va face, are capacitatea de a fi din nou grozavă", a declarat Ortberg într-un mesaj adresat angajaților companiei, care conținea remarci pregătite pentru primul său apel de câștiguri ca CEO.
CITEȘTE ȘI Generali marchează o premieră - Refuză să mai asigure anumite proiecte noi în domeniul petrolului și gazelorWest a spus că grupul are un plan pentru a aborda bilanțul Boeing pe termen scurt, care ar putea include o ofertă de valori mobiliare, dar nu a specificat un calendar. Reuters a relatat că ar putea fi vorba de o creștere de aproximativ 15 miliarde de dolari.
În prima sa convorbire cu analiștii, Ortberg a spus că acum revizuiește afacerile Boeing și previziunile pe termen lung.
Compania ar putea ajunge să vândă unele active, deoarece își reduce forța de muncă pentru a se concentra pe fabricarea de avioane civile și pe unitățile sale de apărare de bază.
"Cred că ne este mai bine să facem mai puține lucruri și să le facem mai bine, decât să facem mai multe și să nu le facem bine", a spus Ortberg.
Chemarea lui Ortberg la acțiune vine după planuri ample de reducere semnificativă a dimensiunii anunțate la începutul acestei luni, pe măsură ce greva celor aproximativ 33.000 de muncitori, care durează de mai bine de o lună, afectează producția avionului său de top 737 MAX, precum și a avioanelor 767 și 777 cu fuselaj larg.
Fostul director al Rockwell Collins, care a preluat conducerea producătorului american de avioane în august, a spus că este optimist că o nouă propunere de contract, care va fi votată miercuri de mai mulți dintre muncitorii aflați în grevă, va fi aprobată, deși analiștii spun că ratificarea nu este sigură.
Este o zi crucială pentru producătorul de avioane, care deja se confrunta cu efectele unui plafon impus de autorități asupra producției de avioane MAX, după o explozia unui panou de ușă al unui avion nou.
West a spus că obiectivul anterior al companiei, de a produce 38 de avioane 737 MAX pe lună, stabilit inițial pentru sfârșitul anului, va fi amânat din cauza grevei.
Dar chiar dacă greva se va încheia, repornirea producției avioanelor 737 MAX, precum și a celor 767 și 777, cu fuselaj larg, va fi o provocare nouă, având în vedere că lanțul de aprovizionare încă se confruntă cu dificultăți în anumite zone.
Boeing va trebui, de asemenea, să convingă furnizorii care au anunțat concedieri și au amânat investițiile în ultimele săptămâni să își schimbe acum cursul și să sprijine planurile sale de producție.
”Este mult mai greu să pornești din nou totul decât să oprești", a spus Ortberg, referindu-se la fabrici și lanțul de aprovizionare.
”Vedem comentariile lui Kelly ca fiind încurajatoare, deoarece Boeing evitat de obicei recunoașterea faptului că are probleme, ca să nu mai vorbim de soluționarea lor efectivă", a declarat analistul Robert Stallard de la Vertical Research Partners.
Boeing a raportat miercuri un consum de numerar de 1,96 miliarde de dolari în trimestrul analizat, comparativ cu un consum de numerar de 310 milioane de dolari în aceeași perioadă a anului trecut.
CITEȘTE ȘI Tranzacție - Mihai Simiuc, care a preluat, după 5 ani, de la gigantul Unilever brandul frufru, intră în acționariatul Life BoxVeniturile trimestriale au scăzut cu 1%, ajungând la 17,84 miliarde de dolari.
Divizia de aeronave comerciale a companiei a înregistrat o pierdere de 4 miliarde de dolari, în timp ce divizia sa de apărare, spațiu și securitate a pierdut 2,38 miliarde de dolari.
Între timp, creșterea veniturilor din divizia de servicii globale Boeing, care a fost un punct luminos în ultimele trimestre, a încetinit la 2% în trimestrul încheiat în septembrie, comparativ cu o creștere de 9% în aceeași perioadă a anului trecut și cu o creștere de 7% în primul trimestru al acestui an.