A.P. Moller Maersk A/S (Danemarca) și MSC (Elveția), cele mai mari companii de transport maritim din lume, au anunțat că au convenit încheierea în ianuarie 2025 a alianței lor, ce prevedea punerea în comun a navelor, astfel încât firmele vor adopta în continuare strategii individuale, transmite Reuters.
Alianța "2M" a fost lansată în 2015 pentru a face față deficitului de nave și cererii slabe, dar și pentru a asigura competitivitatea și eficiența costurilor pe principalele rute de transport maritim din Asia spre Europa, precum și în oceanele Atlantic și Pacific, scrie Agerpres.
Ambele companii au văzut alianța ca pe un mod de a gestiona o capacitate mai ridicată, după achiziționarea unor nave noi, performante.
Recent, în contextul majorării cererii de transport maritim, după întârzierile provocate de pandemie și perturbările din lanțul de aprovizionare, MSC a cumpărat mai multe nave, în timp ce Maersk și-a menținut în linii mari același nivel al flotei.
"Astăzi avem o strategie mult mai diferită, căutăm să integrăm afacerile noastre de transport maritim cu cele logistice. Operarea noilor noastre rețele ne dă mai multă flexibilitate și ne permite să conectăm vapoarele noastre exact acolo unde vrem", a explicat un director al Maersk, Johan Sigsgaard, într-un interviu acordat Reuters.
Acesta a adăugat că Maersk se așteapă să ofere în viitor un nivel al serviciilor similar cu cel din timpul parteneriatului cu MSC, fără a crește prețurile.
Într-un comunicat, MSC a precizat: "Vom continua să consolidăm și să ne modernizăm flota, pentru a ne extinde pe piață".
MSC (deținut de familia Aponte) a depășit în 2021 Maersk, devenind lider global în transportul containerelor. MSC și Maersk au fiecare o cotă de piață de aproximativ 17%.