Cefin Trucks, importatorul și distribuitorul brandului Ford Trucks în România, a închis anul 2021 cu o cifră de afaceri de aproape 90 milioane euro, în creștere cu peste 30% față de 2020, iar producătorul de camioane Ford Trucks, intrat pe piața locală la finele anului 2016 printr-un parteneriat cu Cefin, a obținut o cotă de piață de 11,5%, recâștigând poziția de lider în segmentul de Vehicule de Construcții, preluând poziția de lider în segmentul de Vehicule Specializate și urcând în categoria Autotractoare.
Anul 2021 a fost, astfel, pentru Cefin Trucks unul cu o evoluție importantă, în care cifra de afaceri a depășit 88 de milioane de euro, și cu o creștere eficientă în toate diviziile care au progresat foarte mult față de 2020, în medie cu 30%. Compania a vândut 752 de camioane Ford Trucks noi, față de 583 unități în 2020, și 550 de camioane rulate, față de 471 unități în 2020, ajungând la încasări de 13 milioane de euro din service, față de 9 milioane euro în anul anterior.
Cefin Trucks și-a fixat totodată cele patru direcții de evoluție a business-ului, în implementare începând cu 2021: dezvoltarea serviciilor financiare, o puternică digitalizare a tuturor proceselor, extinderea rețelei proprii de service, dezvoltarea gamei de produse. Prin implementarea acestui program de expansiune, Cefin Trucks prevede o cifră de afaceri de peste 140 milioane euro până în 2024 și investiții de 6 - 8 milioane euro pentru a finanța creșterea organică a operațiunilor existente, precum și alte achiziții.
„Un plan ambițios bazat pe servicii care aduc valoare adaugată clienților noștri și o digitalizare complexă a tuturor proceselor companiei, va permite ca cifra de afaceri Cefin Trucks să crească de la 80 milioane euro la 140 miioane euro până în 2024. În acelasi timp, vom investi între 6 si 8 milioane euro în finanțarea creșterii organice a operațiunilor existente, precum și pentru achiziția altor business-uri în sinergie cu compania noastră. O gamă extinsă de produse, lansarea și dezvoltarea Serviciilor Financiare, extinderea rețelei proprii de service și digitalizarea tuturor proceselor companiei, vor constitui baza acestei cresteri”, a declarat Stefano Albarosa, CEO Cefin Trucks.
Compania mizează inclusiv pe dezvoltarea serviciilor financiare și de digitalizare, văzuți ca factori diferențiatori.
“Piața de automotive se mișcă, iar importanța vânzărilor de vehicule scade, în timp ce crește importanța serviciilor cu valoare adăugată pe care atât clienții, cât și partenerii, le cer. Pentru perioada următoare, Cefin mizează pe serviciile financiare și digitalizare ca fiind diferențiatorii importanți pe care să îi implementeze și care să ne ducă la următorul nivel de dezvoltare”, spune Robert Maftei, Chief Strategy Officer & Sales Finance Director.
La rândul său, Ford Trucks este lider în segmentul de Vehicule de Construcții, cu o cotă de piață de 26,7%, și în cel al Vehiculelor Specializate, cu 22,3%, și a crescut în segmentul de Autotractoare, la 5,5%. Cota de piață totală a brandului, consemnată în anul 2021, este de 11,5%, într-un mix de piață în care ponderea principală este cea a segmentului de Autotractoare, în care Ford Trucks este încă în faza de creștere.
„Suntem prezenți în România alături Cefin Trucks din 2017. Pe parcursul ultimilor 5 ani, acest parteneriat a consolidat poziția mărcii noastre pe piața vehiculelor comerciale din România pentru a deschide calea spre a fi un brand lider de piață. Ford Trucks are o strategie complexă de extindere internațională, după integrarea completă a rețelei Europei Centrale, de Sud și de Est în 2020, continuând finalizarea în 2021 pentru țările din Europa de Vest.
2022 va fi un alt an de creștere semnificativă pentru Ford Trucks, în care ne vom îmbunătăți volumele de vânzări și cotele de piață pe piețele europene, împreună cu o strategie complexa de finalizare a dezvoltarii in Europei de Vest. Prin performanța sa excepțională, piața românească va fi lider în ceea ce privește cota de piață”, a declarat Koray Kuvvet, Managing Director, Eastern Europe & Balkans Ford Trucks.