Legea privind asigurarea RCA este pregătită să fie schimbată, pe fondul problemelor de la City Insurance, liderul pieței de asigurări, pentru care este cerut însă falimentul. Schimbările vizează, printre alte prevederi, și introducerea unui preț de referință orientativ în privința reparațiilor auto.
În România există deja un tarif de referință a primelor RCA. Astfel, pentru existența unui echilibru între primele încasate și despăgubirile plătite și a unei simetrii de tratament cu asigurătorii RCA, în cazul reparațiilor de vehicule, despăgubirea ar trebui să se raporteze la rândul ei la un nivel al prețurilor de referință practicate pe piețele de profil (exact cum se întâmplă în cazul altor prejudicii materiale rezultate din accidente rutiere la construcții, lucrări de artă, culturi agricole, animale).
Or, proiectul prevede, printre altele, introducerea unui preț de referință orientativ pentru evaluarea despăgubirii atât în ceea ce privește partea de reparații auto, cât și de rent-a-car. Practic, întrucât asigurătorii RCA sunt terți față de contractul de reparații dintre unitatea service și persoanele prejudiciate, aceștia nu au niciun control asupra modului de formare a prețului pieselor și manoperei, dar sunt totuși obligați prin lege să le suporte fără nicio obiecție sau opoziție.