Lansarea celei de-a treia generații a SUV-ului Dacia Duster se apropie tot mai mult, iar informațiile neoficiale legate de prețul noului model au început să apară în presa occidentală. Cu toate acestea, în acest moment puține sunt persoanele care știu care va fi intervalul de preț pe care producătorul îl ia în calcul pentru lansare.
Dacia Duster va fi mai scumpă decât generația actuală, cel puțin așa a afirmat vicepreședintele brandului, Xavier Martinet, însă va trebui să-și păstreze distanța pe care marca și-a autoimpus-o față de competiție.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
„Noul Duster ar trebui să fie mai scump decât actualul Duster. Problema care se pune este cu cât mai scump, dar asta vom afla mai târziu, anul acesta sau anul viitor”, a subliniat șeful marketingului și operațiunilor Dacia, precizând că Duster va rămâne cu cel mai bun raport calitate/preț din segmentul său.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Actualul Duster încă mai are un preț care începe de la 17.900 de euro ceea ce înseamnă că Duster 3 va costa cu certitudine peste 18.000 de euro, dar o creștere prea mare de preț l-ar duce prea aproape de unii concurenți din segmentul B-SUV și chiar din segmentul C, unde SUV-ul tânjește să intre, cu o lungime puțin mai mare decât cea actuală. În segmentul B, concurenții mai mici precum Skoda Kamiq sau Suzuki Vitara au prețuri puțin peste 19.000 de euro, iar concurenții cu dimensiuni apropiate de Duster, cum sunt Opel Mokka sau Seat Ateca, au prețuri de intrare de 21.000 – 21.500.
Același vicepreședinte al Dacia, Xavier Martinet, a mai spus un lucru important referitor la prețurile mașinilor mărcii. „Am fost mai ieftini cu 25% față de concurență în 2019, iar în 2022, cu 15% mai ieftini. Acum estimăm că suntem undeva la 12 – 13%. Așadar, între 10 și 15% mai ieftini decât competitorii-cheie, o poziție pe care putem să o controlăm și vom continua să monitorizăm. Avem produse noi anul viitor, vom avea noul Duster, de exemplu, iar poziționarea noului Duster va fi una-cheie, este un produs major pentru noi”.
CITEȘTE ȘI Românii de la Continental lucrează la cockpit-ul inteligentDacă aplicăm aceste procente la un automobil de 21.500 de euro, cu un procent de 10% obținem un preț de 19.350 de euro, iar cu un procent de reducere de 15% ajungem la 18.275 euro. Cam acesta va fi intervalul în care se va poziționa Duster 3, foarte probabil urmând să vedem un preț la jumătatea acestui interval, având în vedere că mașina vine cu o platformă nouă, CMF-B, cu tehnologii care până acum nu au fost disponibile pe acest model, cu motorizări hibrid și opțiuni de 4x4. Este greu de crezut că Duster va trece de pragul de 20.000 de euro cu prețul de intrare, dar nu imposibil.
Dacă facem o comparație cu prima generație Duster, care a fost lansată pe piață cu un preț de 10.500 de euro, putem lesne observa că mașina s-a scumpit, după trei generații, cu aproape 9.000 de euro. Comparativ cu generația a doua, care s-a lansat la 12.350 de euro, scumpirea e de numai 6 – 7 mii de euro.
Dar s-a tot vehiculat în ultima perioadă și un posibil preț pentru Bigster. S-a vorbit despre suma de 30.000 de euro, un nivel imposibil de afișat pentru o mașină Dacia, cel puțin la nivelul de intrare în gamă. Bigster va fi poziționat în segmentul C superior, din punct de vedere al dimensiunilor, iar acolo există un Citroen C5, la 25.000 de euro, sau Skoda Karoq, la 27.000 de euro, iar Suzuki are S-Cross, cu puțin peste 27.000 de euro.
Dacă aplicăm diferența de 10% la un preț de 25.000 de euro, ajungem la 22.500 de euro, iar cu un ecart de 15%, prețul lui Bigster ar putea ajunge la 21.500 de euro. În același timp, o diferență mai mică de 3.000 de euro între Duster și Bigster ar defavoriza net SUV-ul mai mic, pentru că toți clienții ar migra către modelul mai mare. În acest fel, ajunge și cu acest calcul paralel la un preț de 21.900 de euro, pe care l-ar putea afișa SUV-ul ce va fi lansat în 2025.
CITEȘTE ȘI Dacia Sandero domină piața auto din Spania, în acest an, chiar dacă marca a început să scadă
Precizăm însă că aceste calcule sunt bazate doar pe prețurile concurenței și pe declarațiile indirecte ale reprezentanților companiei Dacia. În plus, eventuale dereglări ale pieței, așa cum au fost cele din 2022, când mașinile s-au scumpit cu 2-3 mii de euro din cauza inflației și a prețurilor la materii prime și transporturi, ar putea aduce noi calcule ale prețurilor.
Reamintim că Dacia Duster 3 va fi lansat în 2024, dar premiera mondială va avea loc la sfârșitul acestui an, iar Bigster, o versiune alungită a lui Duster, va fi lansat în 2025, cu o posibilă premieră la Paris, 2024. Cele două modele vor avea un design foarte apropiat, bazat pe conceptul Bigster din 2021, și vor avea dimensiuni specifice clasei C-SUV, 4,40 metri Duster și 4,60 metri Bigster. Cele mai multe motoare vor fi noi pentru acest model, având în vedere că atât 1.5 diesel, cât și cel de 1.0 litri sunt preconizate să dispară, din motive ce țin de emisiile poluante. De asemenea, un motor full-hybrid, mai mare decât cel de pe Jogger, va fi introdus în oferta celor două, iar o transmisie integrală va fi bazată pe o combinație de motoare termic – electric, după cum reiese din cele mai noi date neoficiale.