Carlos Tavares, CEO-ul PSA Group, notă internă către directorii de top: Fuziunea propusă este o preluare virtuală a Renault de către Fiat

Carlos Tavares, CEO-ul PSA Group, notă internă către directorii de top: Fuziunea propusă este o preluare virtuală a Renault de către Fiat
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 30 mai 2019

Șeful Peugeot SA (PSA Group) a transmis o notă internă către directorii de top din grup, în care își exprimă poziția critică față de propunerea făcută de Fiat Chrysler celor de la Renault de a fuziona. PSA a fost în discuții de parteneriat cu FCA, iar Tavares a fost COO al Renault, în urmă cu câțiva ani.

Carlos Tavares a transmis directorilor săi din PSA părerea sa despre negocierile dintre Fiat Chrysler și Renault pentru o fuziune în urma căreia acționarii celor două companii vor primi acțiuni echivalente cu 50% din fiecare companie. Tavares susține, potrivit Automotive News, că tranzacția va avea riscuri mari și că Renault a fost aleasă de Fiat din cauză că valoarea companiei a fost afectată de neînțelegerile cu partenerul de Alianță, Nissan, în urma afacerii Carlos Ghosn.

Urmărește-ne și pe Google News

„Tranzacția propusă de Fiat Chrysler pare în mod particular una de oportunitate, în mare pentru beneficiul său. Pentru Renault, aceasta ar putea fi un avantaj în discuțiile cu Nissan, dar ar putea de asemenea să slăbească alianța sau chiar să o conducă spre o dezbinare”.

Fiat Chrysler și Renault ar deveni, prin fuziune, al patrulea constructor global, după cifra de afaceri CITEȘTE ȘI Fiat Chrysler și Renault ar deveni, prin fuziune, al patrulea constructor global, după cifra de afaceri

PSA Group a purtat mai multe discuții și negocieri cu PSA Group pentru posibile parteneriate și colaborări, fiind vehiculată inclusiv o posibilă fuziune, dar nereușită.

În același timp, Carlos Tavares nu a uitat, cu siguranță, faptul că a părăsit Renault în plină glorie, într-un moment în care era Chief Operation Officer, numărul 2 după Carlos Ghosn, când văzut de toată lumea ca succesor al acestuia. Despărțierea a fost generată de o declarație în care Tavares a spus unor jurnaliști că merită să conducă o companie de top din industria auto, precum GM sau Ford. La câteva zile după declarație, a anunțat că demisionează. Ulterior, Carlos Ghosn a confirmat că „fără această delcarație ar fi aici, lângă mine”. Ulterior, el a preluat PSA Group și l-a transformat dintr-o companie cu mari probleme de bilanț, într-una profitabilă, care a reușit, între timp să cumpere Opel de la GM.

Potrivit notei remise directorilor, Tavares subliniază că acțiunile Renault au ajuns la un minim istoric, care ar fi echivalentul unei valori de piață negative, dacă ar fi date la o parte acțiunile deținute la Nissan (43%) și divizia financiară RCI. Din acest motiv, Tavares explică interesul Fiat pentru Renault: „Este o preluare virtuală a Renault de către Fiat”.

Fiat Chrysler a anunțat că a trimis o propunere de fuziune celor de la Renault, iar board-ul Renault a confirmat că va studia propunerea. Potrivit detaliilor transmise de FCA, nu sunt vizate închideri de uzine.

viewscnt
Afla mai multe despre
fiat chrysler
fca
fca fuziune renault
carlos tavares
psa group