CEO-ul PSA Group, Carlos Tavares, a transmis avertizări Marii Britanii că va închide orice linie de producție dacă țara va ieși din UE fără acord.
Șeful PSA Group, Carlos Tavares, a declarat pentru Financial Times că este pregătit să închidă uzina din Ellesmere Port, din Anglia, dacă nu va exista un acord cu UE, înainte de Brexit. Tavares spune că preferă să producă modelele Opel și Vauxhall Astra în fabrica din Anglia, dar dacă condițiile sunt dificile și nu poate face totul profitabil, „trebuie să protejez restul companiei”. „Avem alternative la Ellesmere Port”, a subliniat Tavares.
Opel Astra este produs acum în Gliwice, în Polonia, dar se va muta, după cum a anunțat compania anterior, în Russelsheim, la uzina centrală a Opel, începând din 2021, când ar trebui să fie fabricat și în Ellesmere Port, simultan. La uzina din Anglia, PSA a operat deja tăieri de personal, până la aproape 1.000 de persoane.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În luna aprilie, înainte de primul termen al Brexit, sindicatele de la Ellesmere au reclamat că sunt pe punctul de a pierde producția modelului Astra cu volanul pe partea stângă, cea destinată piețelor din UE, în competiție cu uzina din Russlesheim, Germania, care se află în căutarea unui nou model, după ce Zafira Tourer va fi scos din fabricație. La acel moment, sindicatele nu au făcut referiri la Brexit.
Mai mulți producători de automobile din Marea Britanie au avertizat că sunt în pericol să-și închidă fabricile din Marea Britanie în cazul unui Brexit fără acord, avertismente reluate acum, după schimbările politice din regat.
Principalele probleme ale industriei auto britanice vor fi legate de taxele vamale la comerțul dintre UE și Marea Britanie, dar și creșterea inacceptabilă a timpilor de așteptare în vamă pentru transporturile cu vehicule.