Rezultatele financiare ale Renault Group, după primele 6 luni ale anului, arată o situație în declin, dar ținută sub control, cu o marjă a profitului operațional încă în zona țintită, de aproximativ 6%.
Renault Group, companie care deține integral marca Dacia, a anunțat venituri pentru primul semestru al anului de 28 miliarde euro, cu 6,4% mai mici decât anul trecut. Ajustată la ratele de schimb, scăderea ar fi de 5 procente, potrivit Renault. Profitul operațional al grupului s-a ridicat la 1,65 miliarde euro, cu o marjă de 5,9%, încă în target.
Defalcat pe zone de business, situația este diferită. Fără AVTOVAZ, Renault Group a înregistrat un profit operațional de 981 milioane euro, 4% din venituri, față de 4,5% anul trecut, fiind mai mic cu 234 milioane de euro față de anul trecut. La AVTOVAZ, Renault a avut un profit de 82 milioane, față de 105 milioane anul trecut. Profitul companiei a fost completat de divizia de finanțare, cu 591 milioane, comparabil cu rezultatul de anul trecut.
Renault nu comunică date financiare pe unități de business, astfel că nu știm cu cât a contribuit Dacia la aceste rezultat, dar știmă că vânzările mărcii românești au fost mai mari față de anul trecut. Creșterea vânzărilor Duster, care include o marjă mai mare a profitului a susținut, fără discuție, performanța Renault.
CITEȘTE ȘI Rezultate Nissan: dezastrul este mai mare decât anticipase presaGrupul Renault a vândut anul acesta, în intervalul ianuarie - iunie, 1,9 milioane vehicule, în scădere cu 6,7%, din care Dacia a contribuit cu 395.077 unități, cu 4,5% mai multe față de anul trecut.
În schimb, din partea partenerilor de la Nissan, Renault a înregistrat pe primul semestru o pierdere de 21 de milioane de euro, un declin uriaș de la cele 805 milioane profit raportate după primul semestru din 2018. În acest fel, cu tot cu alte cheltuieli și itemuri speciale, profitul net al Renault Group a scăzut de la 2 miliarde euro anul trecut, în primele șase luni, la numai 1 miliard, anul acesta, în același interval.