Dacia a urcat la 2% din piața auto din Germania, în 2018, depășind Fiat, Kia și Nissan

Dacia a urcat la 2% din piața auto din Germania, în 2018, depășind Fiat, Kia și Nissan
scris 5 mar 2018

Dacia a atins pragul de 2% cotă de piață în primele două luni din acest an, în Germania, depășind deja mărci precum Fiat, Kia, Nissan sau Citroen, după o creștere a vânzărilor cu 30 de procente față de primele două luni din 2017.

Dacia își continuă creșterea pe cea mai mare piață auto din Europa, în a doua lună din an înregistrând 5.000 de autoturisme, cu un total care a urcat după două luni la 10.795 de vehicule. Cota de piață a mărcii românești a ajuns pentru prima dată la 2%, similar cu Fiat. Marca italiană are însă cu aproape 200 de vehicule mai puțin înmatriculate, creșterea sa fiind cu mult mai mică decât cea a Dacia. În acest moment, Dacia se află pe locul 14 în clasamentul mărcilor preferate de nemți, dar 8 din cele 13 mărci aflate în față în clasament sunt mărci germane sau aparțin unor companii germane. După ce a depășit Citroen, Nissan sau Kia, iar în acest început de an Fiat, Dacia se pregătește să depășească performanțele japonezilor de la Mazda, care au un ritm de creștere mai scăzut, dar și pe cele ale francezilor de la Peugeot. Cu toate acestea, este puțin probabil ca Dacia să intre prea curând în top 10 al celor mai vândute mărci din Germania, din cauza competiției puternice din această zonă a clasamentului.

Urmărește-ne și pe Google News

În Germania, au fost înmatriculate în luna februarie 261.749 de autoturisme, în creștere cu 7,4% față de anul trecut, astfel că volumul de la începutul anului s-a ridicat la 531.178 de autoturisme, cu 9,5% mai multe. Creștertea contrazice previziunile analiștilor, care mizau pe o stagnare în acest an sau în cel mai bun caz o creștere mult mai mică. Se pare că scandalul motoarelor diesel este pe cale să fie depășit, iar ultimele decizii ale justiției din Germania ar putea genera noi achiziții de automobile, astfel încât proprietarii acestora să poată circula liber în marile orașe.

Diferențe mari între înmatriculări și livrările de autovehicule, din cauza cozilor de la RAR și DRPCIV CITEȘTE ȘI Diferențe mari între înmatriculări și livrările de autovehicule, din cauza cozilor de la RAR și DRPCIV

Cea mia vândută marcă din Germania și din Europa, Volkswagen, a începutul anul în forță, cu o creștere de 18,3% în februarie și 10,9% pe cele două luni care au trecut, lăsând în urmă vremurile cu scădere. Nu același lucru se poate spune despre Audi, care are în continuare vânzări în scădere, în special din cauza aceluiași scandal al motoarelor diesel. Practic, Germania este singura piață importantă a mărcii Audi pe care încă mai sunt înregistrate scăderi, în condițiile în care marca aparținând grupului VW a obținut vânzări record la nivel global.

Alături de Audi, au mai înregistrat scăderi în primele două luni Fiat, Nissan, Honda sau Jaguar. În februarie, au fost în această situație mai multe mărci, printre care BMW (scădere ușoară, de 0,7%), Nissan, Honda, Jeep, Jaguar și Alfa Romeo.

În total, piața auto din Germania (inlcusiv vehicule comerciale) s-a ridicat în februarie la 298.267 vehicule, cu 6,9% mai multe față de anul trecut. Pe cele două luni care au trecut volumul a depășit 600.000 de unități, fiid cu aproape 10% mai mare ca anul trecut. Potrivit statisticilor oficiale, înmatriculările de vehicule second-hand din Germania a scăzut față de anul trecut, cu 3,4%, fiind înregistrate 544.975 autoturisme rulate, respectiv 62.034 vehicule comerciale. În total, de la începutul anului, nemții au înmatriculat 1,2 milioane de vehicule second-hand, cu 1,5% mai multe ca anul trecut în aceeași perioadă.

Dacia a urcat la 2% din piața auto din Germania, în 2018, depășind Fiat, Kia și Nissan
viewscnt
Afla mai multe despre
dacia
germania
piata auto