Una dintre mașinile despre care s-a scris cel mai mult în ultimii ani este așa-numitul Volkswagen ID1, o mașină electrică de oraș care ar trebui să coste de la sub 20.000 de euro și să se vândă în volume mari. Însă ținta de preț este greu de atins, iar Volkswagen a anunțat că mașina va ajunge pe piață la final de 2027.
În câteva săptămâni Volkswagen ar trebui să aleagă una dintre cele patru propuneri de design și dezvoltare pentru ID1, cea mai mică mașină electrică a mărcii, un model de oraș care ar trebui să coste de la sub 20.000 de euro, a spus Thomas Schäfer, șeful mărcii germane, scrie Hotnews.ro
Despre această mașină s-a scris mult în ultimii ani, s-a crezut că este posibil ca ea să fie lansată în 2025, însă chestiunea complicată este de a putea avea o marjă acceptabilă de profit și pentru o mașină de oraș care să coste de la sub 20.000 de euro în Europa. Probabil că va exista și o variantă cu o baterie mai mare care va costa pe la 25.000 de euro.
„Aceasta este adevărata Champions League”, a spus Thomas Schäfer, explicând că pentru a putea reduce costurile, trebuie să faci economii la scară mare.
Volkswagen va decide asupra design-ului mașini, dar și asupra modului în care ea va fi produsă. Va fi construită de Skoda, care fac parte din grup, sau va exista, spre exemplu, un parteneriat cu Renault, brand care va lansa în 2026 New Twingo EV, o mică electrică ce va costa de la 20.000 de euro. Un parteneriat ca un alt constructor mare poate reduce mult costurile, dar mașina ar putea ajunge să fie produsă la aceeași uzină unde este asamblat și un model rival.
ID1 va fi succesorul modelului VW e-Up care a fost lansat acum 11 ani, fiind creat pornind de la modelul cu motor termic VW Up.
Până la micul ID1, Volkswagen va aduce pe piață în 2026 versiunea de serie a conceptului ID2all care va fi un model electric de oraș ce va avea dimensiuni de VW Polo și va costa de la 25.000 de euro.
Aceste două mașini - ID1 și ID2 - se numără printre cele 11 modele electrice pe care Volkswagen le va lansa până în 2027..