Calitatea vehiculelor vândute în Statele Unite a scăzut în 2022 la cel mai redus nivel din ultimii 36 de ani, potrivit firmei de consultanță auto J.D. Power, deoarece deficitul de forță de muncă și disfuncționalitățile din aprovizionare continuă să afecteze producătorii de automobile, transmite Reuters.
Marii producători de automobile încearcă să facă față întreruperilor lanțului de aprovizionare și lipsei de muncitori în fabricile lor, de la debutul pandemiei de Covid-19 ,în 2020, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Studiul, care a colectat date de la 84.165 de cumpărători și utilizatori ai vehiculelor din anul 2022, a raportat că problemele la 100 de vehicule (PP100) au crescut cu 11%, fiind cu 18 PP100 mai multe decât anul trecut.
Un scor mai mic reflectă o calitate mai bună a vehiculului.
”Având în vedere numeroasele dificultăți cu care s-au confruntat producătorii de automobile și dealerii în ultimul an, este oarecum surprinzător că nivelul calității inițiale nu a scăzut și mai dramatic”, a declarat directorul pentru automobile la nivel global al J.D. Power, David Amodeo.
Buick, marcă a General Motors, s-a clasat pe locul cel mai înalt în ceea ce privește îmbunătățirea calității inițiale printre producătorii de automobile, în timp ce Chrysler, parte a grupului Stellantis s-a clasat cel mai jos.
Raportul a mai adăugat că proprietarii de vehicule electrice cu baterie și de vehicule hibride plug-in au citat mai multe probleme la vehiculele lor, în comparație cu proprietarii de modele de motoare cu ardere internă. Tesla, care a fost inclusă în studiu pentru prima dată, a obținut 226 PP100, în comparație cu Polestar, care a obținut 328 PP100.
Buick a marcat 139 PP100.
Sondajul de calitate al J.D. Power se bazează pe vehiculele modele ale anului 2022 studiate la începutul perioadei de proprietate, cu date colectate din februarie până în mai.