Bruxelles-ul a respins o propunere făcută de Guvernul chinez, conform căreia automobilele electrice "Made in China" să fie vândute la un preț minim de 30.000 de euro, o ofertă prin care Beijingul spera că vor fi evitate tarifele vamale suplimentare ce ar urma să fie impuse de blocul comunitar de luna viitoare, informează Reuters citând surse din apropierea acestui dosar.
În urmă cu o lună, Executivul comunitar a informat că a respins ofertele de preț minim venite de la mai mulți producători de automobile electrice din China, fără a dezvălui care a fost acest preț minim. Comisia Europeană a subliniat că decizia sa nu a fost motivată doar de prețul perceput de constructorii chinezi pentru automobilele lor electrice dar și de subvențiile de care beneficiază producătorii chinezi și pentru eliminarea impactului acestor măsuri de sprijin, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
O serie de producători chinezi de automobile, precum SAIC și BYD, își vând în prezent modelele electrice în Europa la un preț de puțin peste 30.000 de euro, deși pe piața din China le vând la un preț mult mai mic, o dovadă a flexibilității lor dar și a importanței pieței europene pentru ei.
Dezvăluirile cu privire la oferta Beijingului apar într-un moment în care se apropie termenul limită până la care părțile trebuie să ajungă la un acord. Săptămâna trecută, Comisia Europeană a anunțat că tarife suplimentare de până la 45% vor fi impuse pentru automobilele electrice produse în China, începând de la 31 octombrie și timp de cinci ani, dacă cele două părți nu vor cădea de acord asupra unui Plan B.
În replică, China a impus marți măsuri anti-dumping pentru importurile de coniac din UE, o decizie care afectează producători francezi precum Hennessy și Remy Martin, la câteva zile după ce blocul comunitar a votat în favoarea impunerii de tarife suplimentare pentru importurile de automobile electrice chineze.
Cu toate acestea, Comisia Europeană a anunțat că este dispusă să ia în discuție alte oferte de preț, pe măsură ce negocierile continuă. O soluție ar putea fi un preț minim calculat pentru fiecare producător auto și fiecare model de automobil, în funcție de mărime și autonomie, au dezvăluit sursele. Una dintre sursele citate de Reuters a spus că un preț minim cuprins în intervalul 35.000-40.000 de euro ar putea fi unul mai bun pentru a fi luat în calcul cu prilejul discuțiilor.