Brazilia a devansat Belgia în topul principalelor piețe de export pentru automobile electrice și hibride chineze

Brazilia a devansat Belgia în topul principalelor piețe de export pentru automobile electrice și hibride chineze
Profit.ro
Profit.ro
scris 27 mai 2024

Brazilia a devansat Belgia din poziția de cea mai mare piață pentru exporturile de automobile electrice și hibride chineze, arată datele statistice publicate luni, pe măsură ce producătorii chinezi și-au majorat vânzările către piețele non-europene, după ce Bruxelles-ul a demarat o anchetă asupra subvențiilor acordate producătorilor chinezi de vehicule electrice, transmite Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 iulie - Maraton Medika TV - Sanatatea Aparatului Urinar
30 iulie - Maraton Profit News TV: Inteligența Artificială în Economie

Conform datelor Asociației Constructorilor de Automobile din China (CPCA), exporturile de automobile complet electrice și hibride de tip plug-in spre Brazilia au crescut de 13 ori în ritm anual, până la 40.613 unități în luna aprilie, ceea ce face din Brazilia cea mai mare piață de export pentru a doua lună consecutiv.

Stellantis ar urma să producă în Italia o versiune hibridă a vehiculului electric 500e CITEȘTE ȘI Stellantis ar urma să producă în Italia o versiune hibridă a vehiculului electric 500e

Această creștere explozivă a exporturilor spre Brazilia, care în luna ianuarie a acestui an era abia a 10-a mare piață de export pentru constructorii chinezi, vine în avanpremiera unor noi majorări a tarifelor pentru importurile de vehicule electrice și hibride, începând de la 1 iulie, în contextul în care țara sud-americană vrea să încurajeze producția locală, scrie Agerpres.

Mai mulți constructori auto chinezi au început deja să își majoreze investițiile în producția realizată în Brazilia. Grupul BYD a început să construiască un complex de asamblare în Brazilia, unde va demara producția la finele acestui an sau începutul lui 2025, iar rivalul Great Wall Motor a informat anterior că uzina sa din Brazilia va începe să funcționeze în cursul acestei luni.

Tot în luna aprilie, Brazilia a devenit și a doua mare piață de export pentru exporturile chineze de toate tipurile de automobile, inclusiv cele echipate cu motoare pe combustie, fiind devansată doar de Rusia, care și-a păstrat prima poziție.

Rusia, care este vizată de sancțiunile occidentale, este așteptată să rămână cea mai mare piață pentru exporturile chineze de automobile, a declarat secretarul general de la CPCA, Cui Dongshu.

Datele Asociației Constructorilor de Automobile din China (CPCA) arată că Spania, Franța, Țările de Jos și Norvegia se numără printre țările cu cele mai mari scăderi ale importurilor de automobile electrice made in China în perioada ianuarie-aprilie 2024.

Ancheta demarată de Bruxelles asupra subvențiilor acordate producătorilor chinezi de vehicule electrice a perturbat exporturile de vehicule chineze către blocul comunitar, însă producătorii chinezi au explorat în mod activ piețele din America de Sud, Australia și ASEAN pentru exporturi, a informat secretarul general de la CPCA, Cui Dongshu.

În primele patru ani ale acestui an, exporturile de automobile chineze în Rusia au crescut cu 23% până la 268.779 de vehicule. Exporturile spre Maroc și Brazilia au crescut cu 27%, respectiv 536%, până la 148.705, respectiv 106.448 de vehicule. 

viewscnt
Afla mai multe despre
brazilia
belgia
masini electrice