Vânzările Tesla de pe piața europeană au continuat să fluctueze, așa cum se întâmplă încă de la lansarea mărcii pe această piață, în funcție de ritmul de producție și, mai ales, de cel al livrărilor bazate pe transportul maritim. Din acest motiv, marca chineazscă MG, deținută de grupul SAIC, a depășit în premieră vânzările Tesla, în Europa, relevă datele analizate de Profit.ro.
MG este o amenințare din ce în ce mai mare atât pentru brandurile europene, cât și pentru liderul pieței electrice, Tesla. Gama MG a fost lansată în Europa de câțiva ani, iar modelul MG 4 devine o alternativă tot mai puternică la mașinile produse local. În luna iulie, atât modelul MG4 cât și celelalte modele ale mărcii MG - cumpărată cu mulți ani în urmă de chinezii de la SAIC, după mai multe tranzacții în lanț – au reușit să vândă mai multe mașini decât a vândut Tesla, în Europa.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Potrivit datelor preliminare Data Force, MG a totalizat în luna iulie aproximativ 16.000 de autoturisme înmatriculate pe piața europeană, de trei ori mai multe decât în urmă cu un an, din care MG ZS a fost cel mai vândut, cu 6.500 unități, iar MG 4 al doilea, cu aproape 5.000 de unități înmatriculate. Un al treilea model, MG HS, a înregistrat și el 3.600 de autoturisme înmatriculate pe piața locală. De menționat că primele două modele, un SUV și un hatchback, sunt 100% electrice, însă ZS se vinde și în variante cu motor cu combustie, în timp ce al treilea este un plug-in hybrid.
Cu aceste cifre, MG a reușit să depășească Tesla în luna iulie, marca americană, care își produce o parte dintre mașinile vândute chiar în Berlin, Germania, având numai 15.140 de autoturisme înmatriculate, o scădere mare față de luna anterioară, când înregistra 29.000 de unități Model Y și 12.800 Model 3. Acum, Model Y, cel mai vândut autoturism al mărcii, a înmatriculat doar 9.700 unități, iar Model 3, aproape 5.100 unități.
În total, de la începutul anului, brandul MG are un volum total vândut de 113.500 autoturisme, mai mult decât dublu față de perioada similară din 2022, fiind evidentă astfel ascensiunea în preferințele publicului a acestei mărci. Din totalul vânzărilor, 41.500 de unități au fost MG ZS, iar 33.800 au fost MG4, al treilea model, MG HS având un total destul de apropiat, cu 27.800 unități. Tesla rămâne pe întreaga perioadă peste chinezi, cu 169.000 de autoturisme vândute, din care 122.400 sunt Model Y.
CITEȘTE ȘI Dacia Sandero revine pe primul loc în Europa, după ce vânzările Tesla Model Y s-au prăbușitCelelalte branduri chinezești nu au avut performanțe la fel de mari în 2023, chiar dacă grupul Geely, compania din China cea mai bine poziționată, a vândut 22.700 de autoturisme în iulie și 168.500 în intervalul ianuarie – iulie. Cea mai mare parte a acestora au fost vândute de brandul suedez Volvo, în timp ce alte mărci din grup au vândut mult mai puțin: Polestar 17.900 unități, iar Lynk & Co – 17.700 unități.
BYD, cel mai mare producător de vehicule electrificate din lume, a vândut în iulie puțin peste 700 autoturisme și 2.500 de la începutul anului, iar NIO, considerată de asemenea o marcă cu potențial, are circa 800 de unități vândute pe toate cele șapte luni.
În clasamentul celor mai vândute mașini electrice din Europa, în luna iulie MG 4 reușește să se mențină în clasament, în Top 10, pe locul 6, la mică distanță de Fiat 500, pe primele patru locuri aflându-se cele două modele Tesla și cele două modele VW, ID.4 și ID.3. Dacia Spring este în acest moment pe locul 7, după modelul chinezesc, cu un total de 31.000 de autoturisme înmatriculate.