Boeing este implicată în discuții pentru a răscumpăra Spirit Aerosystems, care produce fuzelaje pentru avioanele Boeing 737 Max, potrivit unei persoane familiarizate cu problema, în timp ce ambele companii se străduiesc să înlăture defectele de producție ale celui mai vândut avion, transmite CNBC.
Acțiunile Spirit au crescut cu până la 13% vineri, în timp ce acțiunile Boeing au scăzut cu aproximativ 1%, arată news.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Spirit Aerosystems are o capitalizare de piață de circa 3,3 miliarde de dolari.
”Nu comentăm speculațiile de pe piață”, a declarat un purtător de cuvânt al Spirit Aerosystems pentru CNBC. De asemenea, Boeing a refuzat să comenteze.
În 2005, Boeing a divizat operațiunile din Kansas și Oklahoma, care au devenit Spirit Aerosystems de astăzi.
Aproximativ 70% din veniturile Spirit de anul trecut au provenit de la Boeing, iar aproximativ un sfert provin din fabricarea de piese pentru principalul rival al Boeing, Airbus.
CITEȘTE ȘI Vacanță fără obiective: Tot mai mulți călători americani spun care e acum principala lor prioritate în concediuDiscuțiile de răscumpărare au fost relatate pentru prima dată de Wall Street Journal.
Informația vine la mai puțin de două luni după ce un panou de ușă al unui avion Boeing 737 Max 9 s-a desprins în timpul unui zbor al companiei Alaska Airlines.
Administrația Federală a Aviației a consemnat temporar la sol toate avioanele de acest tip, în ianuarie, și a declanșat investigații asupra accidentului și asupra liniilor de producție ale Boeing.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Dacia Spring s-a prăbușit pe cea mai mare piață a sa. Dacia, depășită de rivaliAcesta este cel mai recent și cel mai grav dintr-o serie de defecte apărute la Boeing 737 Max, cel mai bine vândut avion Boeing.
Boeing a dezvăluit mai multe probleme de producție și defecte de calitate ale fuzelajelor produse de Spirit, inclusiv găuri forate incorect și distanțe incorecte pe unele componente ale fuzelajului, probleme care au încetinit livrările de noi avioane către companiile aeriene.