BMW va dezvolta motoare electrice, transmisii și componente pentru motoare pentru viitoarea generație de autovehicule împreună cu Jaguar Land Rover, anunță producătorul german.
BMW continuă să facă alianțe în industria auto, pentru a traversa cât mai în siguranță această perioadă marcată de provocări destul de mari pentru industrie. Constructorul bavarez de automobile a anunțat că a încheiat un parteneriat cu Jaguar Land Rover „pentru a reduce timpul de dezvoltare și pentru a aduce mașini noi pe piață cât mai rapid”.
Ținta BMW de a lansa pe piață 12 modele complet electrice în următorii 5 ani ar putea fi susținută de parteneriatul cu cei de la Jaguar Land Rover, care au lansat propriul SUV electric încă de anul trecut.
Cele două companii susțin că vor dezvolta împreună motoare și alte componente pentru vehicule electrice, dar vor face și achiziții și planificarea producției împreună.
O echipă comună de experți va lucra în Munchen pentru a contribui la dezvoltarea celei de-a cincea generații a tehnologiei eDrive, care va echipa viitorul SUV iX3.
Producția de motoare electrice dezvoltate împreună va fi făcută separat, de fiecare companie în propriile uzine.
„Am dovedit că putem construi mașini electrice dar acum avem nevoie să multiplicăm tehnologia pentru a susține noua generație de produse Jaguar și Land Rover”, a declarat directorul de inginerie JLR, Nick Rogers.
Jaguar Land Rover are în conducerea sa o serie de foști directori BMW, inclusiv Ralf Speth, fost CEO, care a lucrat timp de 20 de ani la Munchen, sau Wolfgang Ziebart, responsabil cu dezvoltarea lui iPace, care a fost membru în board-ul BMW.
Cele două companii mai au un parteneriat în cadrul căruia BMW livrează motoare V8 celor de la Jaguar.
CITEȘTE ȘI Board-ul Renault a amânat cu o zi decizia în cazul fuziunii cu FCA și a primit un audit care vorbește despre bilete de avion de 11 milioane de euro, pentru GhosnJaguar Land Rover, companie deținută de Tata Motors, nu se află într-o perioadă foarte fastă, având pierderi raportate în acest an.
Mărcile Jaguar și Land Rover au aparținut celor de la BMW, până în 2000, când au fost cumpărate de Ford, în căutare de mărci premium la acel moment. După pierderi multianuale, Ford a vândut, în 2008, cele două mărci indienilor de la Tata Motors, care au reușit să le aducă pe profit, timp de câțiva ani, până când războiul tarifelor și contextul economic nefavorabil a reușit să aducă compania britanică pe pierderi.