BMW și-a propus ținte foarte ambițioase din punct de vedere al business-ului. Potrivit unei declarații a directorului de producție pe întregul grup, Milan Nedeljkovic, compania bavareză vrea să reducă toate costurile de producție pe vehicul cu 25%.
BMW țintește obiective extrem de înalte din punct de vedere al eficienței business-ului, ținând cont și de statutul de marcă premium. „Vom reduce costul de producție pe vehicul cu 25%, până în 2025”, a declarat Milan Nedeljkovic, membru al board-ului de directori responsabil cu producția, în cadrul BMW Group, pentru cotidianul german Handelsblatt. Reducerea de costuri este una extrem de delicată pentru un producător de automobile premium, care are de la bun început costuri mai mari cu producția, din cauza calității componentelor și în urma utilizării de tehnologie de ultimă generație pe mașinile sale. Cu toate acestea, BMW vrea să-și mărească competitivitatea în raport cu marile companii din industrie.
Principala provocare pentru BMW este cea legată de creșterile de prețuri pentru materii prime, în special pe sectorul de subansamble destinate vehiculelor electrice.
BMW și-a confirmat recent țintele de profit pentru 2021, în pofida crizei semiconductorilor și a creșterilor de prețuri din industrie. În urmă cu doi ani, compania germană a început un anevoios proces de restructurare, care a inclus reduceri de personal, eliminarea unor costuri în cercetare și dezvoltare, dar și o regândire a întregului proces de producție.