După ce opinia publică a fost atrasă într-o dispută artificială, în urma conflictului dintre vatmanul unui tramvai și șoferul unui BMW, reprezentanții din România ai companiei bavareze au transmis un comunicat, aparent fără legătură, prin care explică implicarea BMW de peste 100 de ani în industria transportului în comun.
BMW reamintește românilor faptul că unul dintre primele autovehicule propulsate cu motoare BMW a fost un autobuz produs la Astra Arad, la începutul anilor 1920. Legătura dintre BMW și Astra a fost Camillio Casteglioni, un investitor austriac de origini italiene, cel care reorganiza la acel moment marca BMW ca producător de motoare pentru diferite destinații (de la motociclete până la autovehicule speciale). În același timp, mai multe surse îl plasează pe Casteglioni ca pe unul din principalii investitori la Astra Arad.
În 2018, la aproape un secol distanță, sistemul de propulsie BMW este din nou instalat într-un autobuz. De această dată, sistemul baterie și motor de la BMW i3 este folosit de autobuzele electrice "Jest" construite de producătorul Karsan, autobuze ce sunt oferite de compania turcă și în România.
Mai mult decât atât, tehnologia modernă instalată la bordul modelului BMW i3 este legată și ea de transportul în comun. Acesta este primul automobil din lume cu un sistem de navigație care poate să propună trasee care includ mijloacele de transport în comun, spun cei de la BMW.
BMW mai spune că este primul producător de automobile care oferă navigație cu informații reale de trafic pentru sistemele de navigație din România, pentru a asigura o orientare mai rapidă.
„Peste un secol de istorie și o cultură a inovației oferă legături surprinzătoare și neașteptate chiar și cu transportul în comun, de la autobuze românești cu motoare BMW construite acum 100 de ani, la inovații care schimbă paradigma utilizării automobilului”, transmite Alex Șeremet, manager de comunicare al BMW România.