BMW Group este una dintre primele companii care anunță rezultatele vânzărilor din primul trimestru, pe fondul epidemiei de coronavirus, cu o scădere de 21%, la nivel global.
Mărcile grupului BMW au reușit să vândă 477.111 automobile în primele trei luni ale anului, în scădere cu 21 de procente față de perioada similară din 2019. Situația era de așteptat în aceste condiții, cu rețeaua de dealeri închisă în mai multe țări și cu uzine oprite. BMW spune că în Europa are 80% din showroom-uri închise, iar în SUA, 70%.
Cea mai mare parte a vânzărilor a fost realizată de marca BMW, 411.809 unități, cu 20% mai puțin decât anul trecut, în timp ce Mini a scăzut 23%, 64.449, iar Rolls Royce - 27%, cu 853 de automobile vândute.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cea mai mare scădere a grupului a fost înregistrată în China, 31%, dat fiind faptul că perioada de închidere a fost mai lungă în această țară, în timp ce în Europa, scăderea a fost de numai 18%, iar în SUA, de 17%.
BMW spune că este preocupată de echipamente medicale pentru angajați, dat fiind faptul că redeschiderea uzinelor este programată pentru 20 aprilie. Este luată în calcul și posibilitatea ca BMW să-și producă singură măștile.
"Reacționăm la situația dificilă la nivel global în ceea ce privește vânzările, cauzată de pandemia de coronavirus, și adaptăm în mod flexibil volumul producției la cerere. În acest fel, creăm condiții importante pentru succesul economic continuu al companiei", a declarat Pieter Nota, membru al Consiliului de Administrație al BMW AG și responsabil pentru clienți, mărci și vânzări.
CITEȘTE ȘI Salonul Auto Geneva revine: VW și-a inaugurat propriul stand virtual. Va fi deschis doar 2 săptămâniÎn același timp, șefii BMW susțin că se înregistrează o revenire a activității în China. "În China, observăm primele semne de revenire printr-un aport puternic al comenzilor", a mai declarat Pieter Nota.
Îmbucurător este faptul că vânzările de automobile electrificate ale grupului au crescut cu 13,9%, la 30.692 unități.
În România, cu „performanțe excepționale în ianuarie și februarie”, după cum anunță compania, BMW Group se menține la un nivel ridicat, cu 622 unități livrate, și o scădere de numai 6,6% față de primul trimestru al anului precedent (2019: 666 unități). Marca MINI a fost afectată mai puternic, cu o scădere de 27,5% și un total de 37 livrări în primul trimestru (2019: 51 unități). BMW a rămas mai stabil, mulțumită unei ofensive de modele recepționată foarte bine pe piața din România, cu 585 livrări și o scădere de numai 4,9% (2019: 615 unități).
1) BMW Group a revizuit datele de livrare a automobilelor din perioada anterioară și a determinat că anumite livrări de mașini nu au fost raportate corect. Informații suplimentare pot fi găsite în comunicatul din 12 martie, care anunță rezultatele financiare ale BMW Group pentru 2019 și în Raportul Anual 2019 al BMW Group. Ca actualizare a informațiilor oferite acolo, BMW Group a revizuit retroactiv până în 2015 datele privind livrările din cele mai importante 16 piețe ale sale.