BMW a anunțat rezultatele financiare pentru trimestrul al doilea din acest an și pentru întreg semestrul, cu câteva performanțe care subliniază trendul ascendent pe care se află compania.
Trimestrul al doilea a adus un record de vânzări pentru BMW, un rezultat important în contextul în care principalii rivali, Mercedes-Benz și Audi au înregistrat scăderi ale vânzărilor. Cele trei mărci ale BMW Grup au înregistrat 647.504 vehicule vândute în aprilie - iunie, cu 1,5% mai multe de cât anul trecut.
Veniturile pentru acest interval s-au ridicat la 25,7 miliarde, cu 3 procente mai mare comparativ cu anul trecut, în timp ce profitul operațional a scăzut cu 20%, la 2,2 miliarde euro. Și profitul EBT a scăzut cu 28,4%, la 2 miliarde, cu o marjă foarte bună, 8%, în timp ce profitul net s-a ridicat la 1,48 miliarde, cu 28,7% mai mic.
Pe intervalul celor șase luni care au trecut din acest an, livrările s-au ridicat la 1,25 milioane de vehicule, o creștere mică, dar importantă (0,8%). Veniturile companiei au fost de 48,17 miliarde, cu 1,1% mai mari, în timp ce profitul EBIT, 2,8 miliarde euro, a fost influențat negativ de constituirea unor provizioane de 1,4 miliarde euro, ca urmare a iminenței unor amenzi UE, pe proceduri antitrust.
Profitul net a coborât la 2 miliarde euro. Scăderea este una mare, 52%, față de cele 4,3 miliarde de anul trecut, aceasta fiind, se pare, una dintre nemulțumirile acționarilor companiei, care au condus la presiuni asupra CEO-ului Harald Kruger, ce va părăsi BMW anul acesta.
„După primele șase luni, suntem pe cale să atingem țintele noastre pentru întreg anul. Insipirăm clienții cu produse noi și încă o dată avem succes în creșterea livrăriloe de automobile către un nou nivel în prima jumătate a anului”, a declarat Kruger, la conferința de prezentare a rezultatelor BMW, ultima din cariera sa.Marca BMW a livrat 1,075 milioane de autovehicule în primele șase luni, fiind depășită și în acest interval de rivalii de la Mercedes-Benz, care au raportat 1,13 milioane vehicule livrate. Totuși, BMW a înregistrat o creștere față de anul trecut, 1,6%, spre deosebire de Mercedes, aflată în scădere. Mai mult, cei de la BMW susțin că în luna iunie s-a detașat ca lider al vânzărilor premium la nivel global, fără să publice însă cifre pentru luna a șasea.
În schimb, MINI a pierdut clienți în comparație cu perioada similară din 2018, cu 177.344 unități, -3,9% mai puține.
O performanță deosebită a înregistrat Rolls Royce, cu 2.534 de automobile de lux vândute, cu peste 800 de automobile mai multe, ceea ce pentru nivelul de preț al mărcii reprezintă un câștig uriaș (42%). Un succes important se anunță și pentru SUV-ul Cullinan, la care marca raportează comenzi foarte multe, ce vor fi onorate în 2020.