Parchetul din Munchen a finalizat cercetările în cazul fostului CEO al Audi, Rupert Stadler, și a publicat oficial acuzațiile pentru a-l trimite în fața judecătorilor. Stadler se află în libertate, după ce anul trecut a fost arestat timp de patru luni.
Procurorii din Munchen care au investigat implicarea lui Rupert Stadler în scandalul diesel - Volkswagen au anunțat că au formulat acuzațiile oficiale împotriva fostului Ceo al Audi, el devenind astfel inculpat. Acuzațiile aduse sunt certificare falsă și practici publicitare ilegale, alături de Stadler fiind inculpate alte trei persoane. Cele trei persoane sunt acuzate și de dezvoltarea de motoare cu dispozitive de trucare a emisiilor, folosite de Audi, Volkswagen și Porsche.
„Inculpatul Stadler este acuzat de faptul că a cunoscut faptul că s-a făcut manipularea încă de la sfârșitul lunii spetembrie 2015, cel puțin, și nu a oprit vânzarea vehiculelor afectate de la Audi și Volkswagen”, se arată în declarația parchetului.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Rupert Stadler a fost arestat în acest dosar în luna iunie 2018, el fiind eliberat abia în octombrie 2018, după patru luni de arest preventiv. Procurorii au jsutioficat aresarea prin riscul ca Stadelr să ascundă probe și să influențeze martori. În intervalul în care a fost în spatele gratiilor, el a fost înlocuit de acționarii VW din funcția de CEO, cu Bram Schot. Rezilierea contractului său a fost una dificilă, deoarece avea o serie de clauze care obligau compania la despăgubiri substanțiale înc azul în care i-ar fi cerut rezilierea unilateral. În cele din urmă, cele două părți au ajuns o înțelegere, fără să fie divulgată suma despăgubirilor. Presa germană a scris la acel moment că suma despăgubirilor ce vor fi plătite de Audi lui Stadelr se ridică la 7 milioane de euro, însă acestea vor deveni scadente doar dacă procesul în care este acuzat de fraudă și declarații înșelătoare se va încheia cu achitarea fostului șef. În plus, Stadler va primi și un bonus de 1,5 milioane de euro dacă nu se va angaja la o companie concurentă până în decembrie 2019.
Scandalul motoarelor diesel a izbucnit în SUA, unde autoritățile au descoperit pentru prima dată faptul că motoarele mașinilor VW foloseau un dispozitiv de manipulare a testelor de emisii, astfel încât testele oficiale pe bancurile de teste arătau emisii mai scăzute decât cele reale, din trafic. Deși șefii companiei VW au negat faptul că au cunoscut existența acestor dispozitive, ei dând vina pe inginerii care au creat aceste dispozitive, investigațile ulterioare scot la iveală că mai mulți șefi au fost înștiințați încă dinainte de izbucnirea scandalului de aceste manipulări.
VW Group a plătit peste 30 de miliarde euro până acum, pentru amenzi, rechemări și recumpărări ale mașinilor afectate. În Europa, VW a primit 1 miliard de euro amendă, marca Audi, pe care o conducea Rupert Stadler la momentul scandalului fiind și ea amendată cu 800 milioane de euro.