BMW Group se aliniază companiilor auto care au anunțat pierderi pentru al doilea trimestru al acestui an, însă reușește să se mențină pe profit după primul semestru.
BMW Group a încheiat primele șase luni cu o scădere drastică a profitului, aproape 500 milioane euro, cu 82% mai puțin decât anul trecut, când înregistra 2,8 miliarde euro câștig net. Rezultatul a fost determinat de scăderile vânzărilor cu 23% în acest an, la 962.575 unități, față de 1,25 milioane de vehicule livrate anul trecut în perioada similară. Din totalul vânzărilor, marca BMW a contribuit cu 842.153 de unități, în scădere cu 21,7%, în timp ce marca MINI a avut o scădere mai mare, de peste 31%, după cum arată bilanțul publicat de companie.
Cel mai mare impact asupra rezultatelor din acest an l-au avut cifrele din trimestrul al doilea, trimestru care s-a încheiat cu o pierdere de 300 de milioane de euro, comparativ cu un profit de 2 miliarde euro în 2019. Marja EBIT s-a diminuat cu aproape 17 puncte, intrând în teritoriul negativ. Este o premieră pentru constructorul din Munchen, care nu a mai raportat pierderi trimestriale de peste 10 ani.
CITEȘTE ȘI Jim Hackett, Președintele și CEO-ul Ford Motor, se retrage din companieLivrările de autovehicule ale grupului au scăzut cu 25.3%, la 485.464 unități, din care cele ale mărcii BMW au reprezentat 430.344, cu 23,2% mai puține decât în 2019. Veniturile grupului s-a ridicat la 20 miliarde euro, cu 22,3% mai mici decât cele din ianuarie – iunie 2019, din care sectorul automotive a generat 14,87 milioane euro.
“Privim înainte către a doua jumătate a anului cu optimism precaut și continuăm să țintim o marjă între 0 și 3 procente pentru segmental auto în 2020”, a declarant CEO-ul BMW, Oliver Zipse.