BMW Group a transmis că va face o investiție de aproximativ 400 de milioane de euro în uzina auto din Dingolfing pentru producția modelului electric BMW iNEXT. Anunțul este un mesaj important pentru investitori, după știrile legate de reducerile de bonusuri și cele privind posibilele reduceri de personal.
BMW Group transmite un semnal important acționarilor, anunțând investiții majore, de circa 400 de milioane de euro, în cea mai mare uzină a companei, din Dingolfing, Germania, pentru a a pregăti liniile pentru producția de autovehicul electrice și plug-in hibrid, astfel încât acestea să poată fi asamblate simultan cu mașinile cu motoare termice.
"Datorită structurilor noastre flexibile de producție, uzinele noastre sunt echipate ideal pentru a îndeplini cele mai diverse cereri ale pieței", a explicat Milan Nedeljkovic, membru al Consiliului de Administrație al BMW AG și responsabil pentru Producție. "Credem cu tărie că pe parcursul următorilor ani va exista mai mult de o singură soluție globală pentru cerințele de mobilitate ale tuturor clienților noștri. Ne așteptăm să vedem o combinație de tehnologii de propulsie diferite." Modelele plug-in hybrid reprezintă în acest moment aproape 10% din producția de la Dingolfing. BMW iNEXT va deveni primul automobil pur electric al uzinei, urmând să intre în producție din 2021.
BMW mai spune că investițiile de la Dingolfing pregătesc uzina și pentru producția standard de automobile autonome. Milan Nedeljkovic: "Așa cum tehnologia din mașinile noastre devine din ce în ce mai complexă, capacitățile de integrare a sistemului vor deveni un avantaj competițional decisiv. Prin BMW iNEXT, locația noastră din Dingolfing demonstrează că suntem capabili să implementăm cererea de produse în creștere într-o producție industrială la scară largă."
Anul acesta, în august, producția a fost întreruptă pentru patru săptămâni pentru a permite uzinei auto să deruleze diferite activități de construcție și remodelare și să pregătească locația pentru noile modele, între care viitorul iNEXT. În urma modificărilor, noul model va fi produs pe o singură linie împreună cu BMW Seria 5, Seria 7 și Seria 8 într-una dintre cele două hale de asamblare. Cu toate acestea, la automobilele electrificate și autonome, anumite elmente de asamblare sunt distribuite diferit în procesul de fabricație comparativ cu mașinile convenționale, după cum explică cei de la BMW. La automobilele electrice, anumiți pași de la trenul de rulare sau instalația de asamblare sunt omiși. În alte părți este necesară mai multă muncă de asamblare: de exemplu, instalarea bateriei și a cablurilor de înaltă tensiune corespunzătoare. Senzorii suplimentari, sistemele de curățare și computerele foarte performante sunt necesare pentru automobilele autonome. Prin urmare, stații de testare speciale trebuie instalate pentru validarea acestor funcționalități. Aceste operațiuni noi au necesitat în cele din urmă și o extindere a halei de asamblare și o restructurare parțială.
BMW mai spune că până la 2.000 de angajați sunt așteptați să lucreze pe termen lung în uzina din Dingolfing în producția de componente electrice.
Uzina din Dingolfing este una dintre cele 31 de locații de producție pe care BMW Group le are pe mapamond. În fiecare zi, aproximativ 1.500 de automobile BMW Seria 3, Seria 4, Seria 5, Seria 6, Seria 7 și Seria 8 părăsesc linia de asamblare a uzinei. În 2018, uzina a produs aproape 330.000 de automobile. În prezent, uzina din Dingolfing are o forță de muncă de aproximativ 18.000 de angajați și 800 de stagiari. Cifrele sunt comparabile cu Uzina Dacia, din Mioveni, unde anul trecut au fost produse 335.000 de automobile, cu circa 14.000 de angajați. Diferențele majore sunt legate de valoarea automobilelor produse, cele mai scumpe modele de la uzina din Dingolfing costând peste 100.000 de euro, cam cât 10 vehicule ieftine produse la Mioveni. La finalul unei zile, producția din județul Argeș valorează cam cât produce uzina BMW într-o oră.
Uzina BMW Group din Dingolfing furnizează, de asemenea, uzinei din Leipzig componentele principale pentru modelele BMW i, precum baterii de înaltă tensiune, transmisii electrice și structuri „Drive” din construcția „LifeDrive” BMW i. În plus, Dingolfing este singurul centru din Europa și unul din cele trei din lume unde se produc baterii de înaltă tensiune și motoarele electrice pentru modelele hybrid plug-in ale BMW Group. De asemenea, uzina realizează caroserii brute pentru toate modelele Rolls-Royce.