BMW Group a raportat vânzări în creștere în al treilea trimestru din acest an, marcând astfel revenirea în urma impactului pandemiei asupra acestei industrii. Toate piețele pe care sunt prezente mărcile companiei au cifre pozitive, cu excepția SUA, unde situația sanitară a menținut declinul livrărilor.
BMW Group a anunțat o creștere de 8,6% în trimestrul al treilea, cu 675.680 de automobile livrate în această perioadă. După nouă luni, situația este mult ameliorată pentru constructorul bavarez de mașini premium, cu 1.638.316 unități livrate și o scădere care s-a redus la -12,5%, pentru cele trei mărci, BMW, MINI și Rolls-Royce.
"Datorită portofoliului nostru puternic de modele, am putut să ne creștem vânzările în trimestrul al treilea comparativ cu anul anterior, în ciuda efectelor de durată ale pandemiei de coronavirus", a declarat Pieter Nota, membru al Consiliului de Administrație al BMW AG, responsabil pentru clienți, mărci și vânzări. "Suntem deosebiți de încântați de creșterea cu aproape 50% a vânzărilor pentru automobile electrificate. Aceasta înseamnă un vector important de creștere pentru mobilitatea electrică. De la începutul anului am livrat deja aproximativ 10.000 de modele MINI Electric. Aceasta arată cât de mult este apreciat automobilul de către clienți", a mai spus Nota.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În trimestrul al treilea au fost vândute cu 9,8% mai multe automobile ale mărcii de bază, BMW, (585.336 de unități). În total, în perioada ianuarie – septembrie, BMW a livrat cu 11,3% mai puține vehicule.
La rândul ei, marca MINI a livrat un total de 208.144 (-20,0%) automobile, pe cele nouă luni, dar în trimestrul al treilea MINI a reușit o creștere de 1,9%.
Rolls-Royce Motor Cars este singura marcă ce a încheiat trimestrul cu declin, -9,5%, în timp ce pe cele trei trimestre a raportat vânzări de 2.651 de automobile (-28,5%). În acest caz, compania mizează pe o tendință puternică de creștere, ca urmare a lansării noului model Ghost.
CITEȘTE ȘI SUV-ul Ford EcoSport, fabricat la Craiova, va primi o nouă versiune, Active, cu trăsături off-roadPe segmentul de motociclete, BMW a vândut 129.599 unități, în perioada ianuarie-septembrie (-5,4%), respectiv, 52.892 în trimestrul al treilea (+20,9%).
Performanța cu care se laudă BMW Group este însă cea legată de automobilele electrificate. În primele nouă luni, compania a livrat 116.381 unități din această categorie (+20,0%), sub mărcile BMW și MINI, din care 54.719 unități au fost livrate în trimestrul al treilea, cu 46,6% mai multe automobile electrificate decât în aceeași perioadă a anului precedent.
Rezultate pe regiuni
În Germania, piața de origine, BMW Group a înregistrat o creștere de 12,1% (85.579 de unități) în trimestrul al treilea. De la începutul anului, vânzările au scăzut cu 16%, la 201.865 de unități.
Pe întreaga piață din Europa, grupul a vândut 648.107 automobile de la începutul anului, scăderea fiind încă aproape de 20 de procente. În trimestrul al treilea situația s-a ameliorat simțitor, cu o creștere de 7,1% (275.618 unități). Vânzările de automobile electrificate au crescut cu 85,1% în acest interval.
Peste ocean, piața din America a înregistrat un volum de 99.052 de automobile BMW, MINI și Rolls Royce, în trimestrul al treilea (-17,0%) și 251.154 de unități în ianuarie - septembrie (-25,7%), fiind piața cea mai afectată de pandemie. Potrivit datelor transmise de BMW Group, în trimestrul al treilea s-a înregistrat o scădere de 17 procente a vânzărilor.
CITEȘTE ȘI Dacia anunță creșteri și pe celelalte piețe majore din Europa: Germania, Italia și SpaniaPe acestă piață, mai exact în SUA, BMW a transmis o precizare importantă, care vine în urma unei înțelegeri făcute cu autoritățile. Este vorba despre modificarea unor cifre din anii trecuți, referitoare la vânzări: „În legătură cu o revizuire a practicilor sale de vânzări și raportare, BMW Group a revizuit datele de livrare a automobilelor din perioada anterioară și a determinat că anumite livrări de mașini nu au fost raportate în perioada corectă. Informații suplimentare pot fi găsite în Raportul Anual 2019 al BMW Group, la pagina 54. Ca actualizare a informațiilor oferite acolo, BMW Group a revizuit retroactiv până în 2015 datele privind livrările din cele mai importante 16 piețe ale sale”, se arată în documentul BMW.
În China, vânzările de mașini BMW și MINI au totalizat 559.681 de unități în primele nouă luni ale anului, cu o creștere de 6,4% față de aceeași perioadă a anului anterior. În intervalul iulie septembrie, a fost înregistrată o creștere de 31,1%, cu 230.612 unități vândute. Livrările de automobile electrificate în China au crescut cu 7,4% (20.713 unități).