BMW Group a publicat rezultatele financiare pentru primul trimestru din 2018, cu mici scăderi ale veniturilor și profitului brut, dar cu creșteri ale volumului de vânzări.
Numărul de vehicule livrate de BMW Group în primul trimestru din 2018 a crescut cu 3 procente, la 604.629 unități, cu o depășire record a pragului de 600.000. Rezultatele financiare nu au putut beneficia de această creștere, influențele cursului de schimb dintre piețe afectând cu 5,1% încasările, care au atins 22,69 miliarde euro. După ajustare, rezultatul rămâne pe minus, dar numai cu 0,7%. Profitul înainte de impozitare a scăzut din aceleași motive, cu 3,1%, la 2,73 miliarde euro. Marja EBT a fost de 13,9%, potrivit bilanțului, un nivel record pentru ultimii 8 ani, la nivel de trimestru.
"Primul trimestru subliniază modul în care putem performa chiar și în cele mai volatile condiții. Așa că acum continuăm să ne concentrăm pe ceea ce trebuie făcut pentru a ne asigura că 2018 este un alt an-record", a comentat Nicolas Peter, membru al Consiliului de Administrație al BMW AG și responsabil pentru finanțe. "Ne menținem pe drumul spre asigurarea succesului sustenabil al companiei. Baza pentru realizările viitoare este puterea noastră financiară, pe care vrem să o subliniem în 2018 cu un nou flux financiar de peste trei miliarde de euro."
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Vânzările mărcii BMW, care cumulează cea mai mare parte din afacere, au crescut cu 2,8%, la 517.447 unități, în special cu ajutorul noii generații Serie 5 și SUV-ului X1.
Autovehiculele electrificate, i3, i8, dar și hibrizi plug-in de la iPerformance și MINI Electric, au atins aproape 27.000 de unități, cu 38% mai multe ca anul trecut, ținta pentru acest an fiind de 140.000 de automobile cu propulsie electrică sau electrificată.
Și marca MINI a crescut, înregistrând cel mai bun rezultat al său pentru volumul vânzărilor în primul trimestru, cu 86.375 de unități livrate clienților (2017: 83.059; +4,0%). Lansarea pe piață a versiunilor actualizate MINI și MINI Cabriolet în martie este de așteptat să creeze un impuls de creștere pe parcursul anului.
Vânzările Rolls-Royce Motor Cars în primul trimestru au crescut cu 10,1% față de anul trecut, la 807 unități (2017: 733). Cererea clienților pentru modelele Rolls-Royce rămâne ridicată, cu excepția Orientului Mijlociu, unde piața este una volatilă. Noul Phantom, nava-amiral a mărcii, este disponibilă la vânzare din ianuarie, numărul comenzilor rămânând ridicat până la finalul anului. Pregătirile sunt foarte avansate pentru lansarea pe piață a Rolls-Royce Cullinan.
Vânzările din Europa au crescut cu 1,0%, la 270.725 de unități (2017: 267.996). Livrările către clienții din Franța au fost ceva mai mari decât anul trecut (+3,1%). Pe de altă parte, afacerea în Marea Britanie s-a contractat (-2,7%) pe fondul incertitudinilor continue cu privire la progresul negocierilor pentru Brexit.
Vânzările de automobile BMW, MINI și Rolls-Royce în Asia au crescut în primul trimestru din 2018, cu 6,3%, la 212.693 de unități (2017: 200.140). Încă o dată, China reprezintă cea mai mare piață, cu livrări ale celor trei mărci ale BMW Group mai mari cu 7,1% în comparație cu anul precedent.
În regiunea Americilor, BMW Group a înregistrat o creștere a volumului de 4,0%, la 106.348 de unități (2017: 102.238). Datele includ 84.630 de unități vândute în SUA, obținându-se astfel o ușoară evoluție față de anul trecut (+3,0%).
Forța de muncă a BMW Group a totalizat 131.181 de angajați la sfârșitul primului trimestru, cu 1,0% mai mult decât la 31 decembrie 2017.