Autoritatea antitrust din Germania a anunțat joi că a aplicat o amendă totală de 100 de milioane de euro principalilor producători auto ai țării - BMW, Daimler și Volkswagen - pentru că au format un cartel în scopul de a cumpăra oțel.
Bundeskartellamt, autoritatea anti-trust din Germania, a anunțat oficial că a aplicat o amendă de 100 milioane de euro celor trei producători de automobile germani, Bayerische Motoren Werke AG (BMW), Daimler AG și Volkswagen AG, pentru practici anticoncurențiale în achiziția produselor de oțel.
Andreas Mundt, președintele Bundeskartellamt (autoritatea anti-trust): "Între 2004 și sfârșitul lui 2013, reprezentanții BMW, Daimler și Volkswagen s-au întâlnit în mod regulat de două ori pe an cu profucătorii de oțel, companiile siderurgice și sistemele mari de furnizori și au schimbat informații despre suprataxarea uniformă pentru prețurile de achiziție de oțel. Având în vedere că suprataxele n-au fost negociate individual cu furnizorii ca o consecință a acestor discuții, competiția de preț între companii pe această componentă de preț a fost eliminată”.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Bundeskartellamt precizează că în procesul de producție constructorii de automobile utilizează multe componente făcute din oțel. Aceste componente sunt ori cumpărate de la companiile de forjare, ori sunt produse de constructori în propriile forje. Pentru acest scop, oțelul este cumpărat ca materie primă. Prețul oțelului vândut de producătorii de oțel este format din prețul de bază și „resturi și suprataxe de aliaj”. Bundeskartellamt susține că pe perioada acuzată, suprataxele au contabilizat în medie o treime din prețul oțelului. Achiziția oțelului reprezintă mai puțin de 1% din totalul costului unei mașini, susine autoritatea din Germania.
Constructorii de autovehicule au procedat la crearea unui cartel la negocierile suprataxelor la oțel în urma unei modificări unilaterale a prețului făcute de producătorii de oțel în 2003 și 2004.
Potrivit Bundeskartellamt, cei trei constructori de automobile au recunoscut faptele stabilite de investigația autorității și au fost de acord să facă o înțelegere. Pe baza acesteia, a fost calculată amenda.
Investigația împotriva furnizorlor de oțel și a asociației industriale a fost închisă din motive neprecizate.
Bundeskartellamt mai explică faptul că într-o altă investigație cercetează producătorii de oțel special. În acest caz au fost deja date primele amenzi, anunțate în luna iulie: ArcelorMittal Commercial Long Deutschland GmbH, Koln, Dörrenberg Edelstahl GmbH, Engelskirchen, Kind & Co. Edelstahlwerke GmbH & Co.KG, Wiehl, Saarstahl AG, Völklingen, Schmidt + Clemens GmbH + Co. KG, Lindlar și Zapp Precision Metals GmbH, Schwerte. A fost amendată și o asociație, Edelstahl-Vereinigung e.V., care între timp a fost lichidată.
Bundeskartellamt mai precizează că acest caz nu are nicio legătură cu investigațiile Comisiei Europene într-un dosar în care mai mulți constructori de automobile sunt acuzați că au făcut aranjamente în domeniul tehnologiilor controlului emisiilor.
CITEȘTE ȘI FOTO Renault a anunțat prețurile noului Clio pe piața din RomâniaCei trei producători auto au acceptat amenda. BMW va plăti 28 de milioane de euro, în timp ce Daimler va achita 23,5 de milioane de euro.
Volkswagen, cel mai mare producător auto german, nu a dorit să dea publicității valoarea amenzii, dar a salutat încheierea anchetei și clarificările legale apărute.