BMW Group a publicat rezultatele financiare provizorii pentru primul trimestru din acest an, anunțând un profit brut de 3 miliarde de euro, cu 26,9% mai mare decât în trimestrul 1 din 2016. Compania susține că rezultatul depășește estimările și se datorează efectelor pozitive de evaluare.
Printre efectele pozitive se numără vânzarea unui pachet din serviciul de cartografiere HERE (cumpărat de Audi, BMW și Mercedes-Benz de la Nokia) serviciu din care cei trei acționari au vândut 10% către companiile Tencent, China, și GIC, Singapore. De asemenea, BMW a contabilizat o contribuție mai mare la profit din partea joint-venture-ul BMW Brilliance Automotive.
Potrivit raportului BMW, veniturile grupului au ajuns la 23,448 miliarde de euro în perioada ianuarie – martie 2017, cu o creștere de 12,4% în comparație cu datele din anul anterior (20,853 miliarde €).
Din punct de vedere al profitabilității s-a înregistrat o ușoară scădere, cu o marjă EBIT de 9%, în timp ce în trimestrul 1 din 2016 fusese 9,4%.
BMW Group continuă să aibă ca obiectiv o ușoară creștere a profitului brut al companiei și o marjă EBIT în segmentul auto în cadrul intervalului de 8-10% pentru anul fiscal 2017.