Grupul german Bayerische Motoren Werke (BMW) a raportat vânzări record pentru brandul BMW în 2021, de 2,2 milioane de vehicule, transmite DPA.
"Aceasta înseamnă că suntem lideri în topul segmentului premium pe plan global cu brandul BMW și la o diferență considerabilă", a declarat șeful de vânzări al BMW, Pieter Nota, pentru DPA.
Recordul de vânzări a fost înregistrat în pofida deficitului de semiconductori care a lovit industria auto globală. Grupul german, care deține și brandurile Mini și Rolls-Royce, va anunța săptămâna viitoare cifrele anuale complete privind vânzările, scrie Agerpres.
Nota și-a exprimat optimismul privind evoluțiile din acest an: "Ne așteptăm și în 2022 la o creștere profitabilă".
Recordul vine pe fondul majorării vânzărilor de vehicule electrice. BMW a livrat 100.000 de mașini complet electrice, compania îndeplinindu-și ținta de vânzări pe acest segment în creștere.
Și datele pentru primele nouă luni arată un record de mașini vândute - 1,93 milioane - o cifră de afaceri de 82,8 miliarde de euro și un profit înainte de taxe de 13,2 miliarde de euro.
Săptămâna trecută, directorul general Oliver Zipse anunța că în 2022 ar urma să fie create până la 6.000 de noi locuri de muncă, compania pregătindu-se de majorarea cererii pentru vehiculele sale electrice.
BMW AG este pe o cale foarte bună în procesul de transformare, vânzările ar urma să crească în 2022 iar fabricile sunt pregătite pentru e-mobilitate. "De aceea vom spori forța de muncă cu până la 5%", a declarat Zipse.
În prezent, BMW are aproximativ 120.000 de angajați, după ce din 2020 a renunțat la 6.000 de angajați.
Noile locuri de muncă vor fi create în special în Germania, unde sunt produse modelele i4 și iX.