Cel de-al patrulea automobil electric din gama BMW a intrat în producție în uzina din Regensburg, în care este produsă și versiunea X1 cu combustie. Mașina poate fi deja comandată, inclusiv în România, iar în curând vor începe și livrările.
Modelul electric BMW iX1, care a fost dezvoltat ca un derivat al micului crossover X1 cu motoare termice, a început să fie fabricat în Bavaria, într-o uzină care a fost adaptată pentru a putea să sambleze și mașini electrice. De altfel, reprezentanții BMW spun că în acest moment toate fabricile companiei au trecut prin investiții care le permit să producă atât mașini cu combustie, cât și mașini electrice.
„Livrăm marfa. Până în 2024, cel puțin unul din trei BMW-uri care vor pleca din fabricile bavareze vor fi electrice”, a anunțat Milan Nedeljkovic, responsabil cu producția în cadrul board-ului BMW Group.
Mașinile electrice BMW iX1 vor fi echipate cu baterii care sunt asamblate tot în aceeași uzină.
Modelul BMW iX1 este propulsat de o pereche de motoare amplasate pe cele două punți, cu o putere combinată de 230 kW/313 CP și un cuplu total de 494 Nm, care asigură o accelerație de la 0 la 100 km/h de 5,7 secunde. În același timp, bateria de înaltă tensiune, cu o capacitate netă de 64,7 kWh, oferă o autonomie de până la 438 de kilometri.
La interior, X1 vine cu cea mai nouă generație a BMW iDrive, integrat în Live Cockpit Plus, oferit standard clienților acestui model. Bazat pe sistemul de operare BMW 8, acesta cuprinde ecran central curbat BMW cu grafica și structura de meniu de ultimă generație, împreună cu Asistentul Personal Inteligent BMW. Întregul display prezent va cuprinde monitorul instrumentarului de bord de 10,25 inci (26,04 cm) și displayul central cu diagonala ecranului de 10,7 inci (27,18 cm).
Reprezentanții autorităților bavareze au declarat că Bavaria este landul numărul 1 în Germania în producția de automobile, iar succesul nu se datorează doar trecutului, ci și activităților de cercetare, dezvoltare și inovare din prezent, care aduc producția de automobile electrice în această regiune a țării. Uzina BMW din Regensburg este una dintre așa-numitele iFactory ale constructorului german de automobile, caracterizate prin digitalizarea producției și prin crearea de modele computerizate ale clădirilor. Acest lucru va permite planificarea și dezvoltarea ulterioară pe baza simulărilor digitale pentru structuri și facilități noi, inclusiv pe baza inteligenței artificiale.
BMW a anunțat că până la finalul acestui an va însuma investiții de peste 1,6 miliarde euro în producția de componente pentru mașini electrice în uzinele din Dingolfing, Leipzig și Regensburg, uzine în care muncesc peste 3.300 de persoane.