Cu o fabrică ridicată într-un timp foarte scurt și cu noi investiții anunțate pentru extinderea uzinei, Stellantis vrea să crească vânzările din regiune, inclusiv cu o platformă ieftină, pentru mașini „smart”.
Carlos Tavares este dispus să cheltuiască sume importante de bani pentru a atinge volume mari de vânzări cu ajutorul fabricii pe care a ridicat-o deja în Maroc, țara în care Dacia, divizie a grupului Renault, produce o bună parte a mașinilor vândute în Europa.
Stellantis a anunțat că va investi 300 de milioane de euro pentru a dubla capacitatea de producție în uzina din Kenitra, Maroc, inclusiv pentru a asambla în această uzină mașini pe o platformă „smart car”. După cum se știe din experiența Renault în Maroc, autoritățile din această țară au programe foarte generoase de susținere a investițiilor, în special cele din industria auto, astfel că innvestițiile Stellantis de aici sunt ușor de explicat.
CITEȘTE ȘI VIDEO & FOTO Volvo a prezentat în premieră noul model EX90, „cel mai sigur Volvo din istorie”, echipat cu un „câmp invizibil de protecție”În urmă cu aproximativ patru ani, compania franceză concurentă a Renault Group demara construcția primei sale uzine din Maroc, iar acum țintele propuse sunt tot mai ambițioase. Carlos Tavares spune că vrea să ajungă la un milion de vehicule produse în Orientul Mijlociu și Africa, cu o integrare a producției de până la 70% pe piețele locale. Compania vorbește de asemenea despre circa 2000 de persoane angajate.
În ceea ce privește mașinile pe care vrea să le producă în Maroc, Stellantis spune că vrea să aducă în Kenitra și cvadriciclurile Citroen Ami și Opel Rocks-e, precum și o platformă „smart car” care va sta la baza unor noi modele nedetaliate deocamdată, dar care ar urma să reprezinte „40% din ofertele de mobilitate din regiune până în 2030”.
Cu acestea, fabrica din Maroc a Stellantis își va dubla capacitatea de producție la 400.000 de vehicule anual, la care se vor adăuga circa 50.000 de cvadricicluri pe an. Stellantis produce deja automobile pe platforma low-cost „smart”, în India. Acolo, modelul Citroen C3, în variantă adaptată pentru piața locală, a intrat în producție în 2022, urmând să i se alăture alte trei modele.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Dacia va lansa două noi modele, după Bigster. Luca de Meo, despre reorganizarea Renault: Dacia este bulgărele de aur al companiei. Va rămâne Dacia, numai că va deveni mai mare!Fabrica Stellantis din Kenitra a beneficiat de o investiție inițială de 550 milioane de euro și produce modelul Peugeot 208, atât pentru piețele locale, cât și pentru Europa.
Renault a identificat cu mulți ani în urmă Maroc ca destinație perfectă pentru o investiție într-o uzină de automobile cu costuri reduse, beneficiind de susținerea guvernului marocan și de forță de muncă ieftină. Fabrica din Tanger produce modelul Dacia Sandero (versiunea hatcback simplă), pentru piața locală și pentru Europa, precum și modelul LCV Renault Express, care l-a înlocuit pe Dokker. Uzina Renault – Dacia din Maroc are o capacitate de 400.000 de unități anual, care însă nu a fost atinsă niciodată. Renault mai are o unitate de producție în Casablanca, cu o capacitate de circa 85.000 de unități anual.
Renault și Dacia dețin o cotă de piață foarte mare, ca urmare a prezenței cu o uzină locală, Maroc fiind de altfel țara în care Dacia avea în 2021 cea mai mare cotă de piață, peste cea din România. Anul acesta, Dacia a vândut aproape 33.000 de mașini în Maroc, iar Renault 17.600, dintr-un total de 119.000 de autoturisme noi înmatriculate în primele 10 luni ale acestui an.