BMW a anunțat rezultatele anului fiscal 2017, cu recorduri pe linie și un nivel al profitului care depășește în premieră 10 miliarde euro, după 8 ani de creșteri succesive. Reducerile de taxe din SUA au generat o creștere a profitului net cu aproape 1 miliard de euro.
BMW Group a reușit să depășească recordul din 2016 în privința veniturilor, profiturilor și vânzărilor de vehicule, având un record și pentru segmentul de vehicule electrice, care au depășit pentu prima dată pragul de 100.000 de unități.
"Putem privi în urmă la cel mai de succes an din istoria corporației noastre în care am realizat niveluri record pentru venituri și câștiguri pentru al optulea an succesiv”, a declarat Harald Kruger, președinte al boardului BMW AG.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Volumul vânzărilor a crescut cu 4,1% la un nivel de 2,46 milioane de vehicule, cu aproximativ 100.000 mai multe decât în 2016. Veniturile corespunzătoare au atins 98,6 miliarde euro, cu 4,8% mai mult decât în anul anterior, creșterea fiind limitată, potrivit estimărilor companiei, de efectele cursurilor de schimb. Profitul brut (EBT) a crescut cu 10,2% și a depășit pentru priam dată în istoria companiei 10 miliarde de euro. Toate sectoarele afacerii (auto, moto și financiar) au generat profituri brute record. Marja de profit pentru întreg grupul a crescut la 10,8%, menținând compania la unul dintre cele mai ridicate niveluri de profitabilitate din industria auto.
La celălalt pol s-au aflat taxele pe venit, care au scăzut cu circa 800 milioane de euro, la aproape 2 miliarde euro. Principala cauză a fost scăderea impozitelor în SUA, unde BMW desfășoară o bună parte din activitate. Ca urmare, profitul net al companiei a crescut substanțial la 8,7 miliarde euro, de la 6,9 miliarde în 2016.
Compania a propus dividende în valoare de 4 euro per acțiune, în creștere față de 3,5 euro anul anterior.
Sectorul auto din afacerea BMW a cresctu cu 2,5%, la 88,5 miliarde încasări, cu 7,86 miliarde profit brut și o marjă de 8,9%, similară cu cea din 2016.
Volumele de vânzări, anunțate deja la începutul anului, au fost de 2,08 milioane de unități, pentru marca BMW, 371.881 unități pentru MINI (creștere de 30%) și 3.362 unități Rolls Royce, în scădere cu 16 procente, în special din cauza înlocuirii modelului Phantom.
Numărul de angajați ai BMW Group a crescut la 129.932 de persoane, cu peste 5.000 mai multe decât în 2016.
Pentru 2018, BMW Group și-a propus să crească în continuare, atât la nivel de volume, cât și la venituri și profit.