Guvernul ar urma să adopte, în următoarele trei luni, mai multe hotărâri pentru aprobarea studiilor de fundamentare sau aprobare a contractului de atribuire privind construcția autostrăzilor Sudului (care să lege Bucureștiul de granițele de sud cu Bulgaria, Serbia și vestul Europei), București-Brașov și Târgu Neamț-Iași-Ungheni, precum și pentru realizarea magistralei de metrou M &, pe traseul Bragadiru-Șoseaua Alexandriei-Colentina-Voluntari, conform unui document care include proiectele legislative ale PSD pentru perioada septembrie - decembrie și care este discutat în ședința de sâmbătă a Comitetului Executiv Național (CExN) de la Neptun. În cazul Autostrăzii București-Brașov, care are termen de execuție patru ani, sunt prevăzute 100 de milioane de euro bonus pentru fiecare an de recepție a lucrării în avans, dar și 100 de milioane de euro penalități pentru fiecare an de întârziere.
Documentul prevede adoptarea în luna octombrie a unei hotărâri de guvern privind aprobarea studiului de fundamentare pentru Canalul Dunăre-București, care prevede amenajarea complexă a râurilor Argeș (75km) și Dâmbovița (30km), dezvoltarea economică pe termen lung a regiunii de sud, construirea a două porturi: Glina și 1 Decembrie, producerea de energie electrică, irigații, protecția împotriva inundațiilor, turism, piscicultură și ecologizare, arată news.ro.
Tot în octombrie este prevăzută adoptarea unei hotărâri de guvern pentru aprobarea studiului de fundamentare privind Autostrada Sudului. Potrivit documentului, Autostrada Sudului (550 kilometri) ar asigura conexiunea între București și granițele de sud cu Bulgaria (prin trecerea peste podul de la Calafat), respectiv Serbia, prin Drobeta Turnu Severin și vestul Europei, prin Lugoj, traversând zona istorică a Olteniei. Beneficiile enumerate în proiect sunt: racordarea la rețeaua de drumuri și zone cu potențial economic încă nevalorificat, tranzitarea de zone turistice precum Defileul Dunării și Parcul Național Domogled din Munții Cernei, precum și de zone de interes balnear, eficientizarea traficului, reducerea poluării, reducerea consumului de combustibil, reducerea timpului petrecut în trafic, creșterea siguranței în transportul de călători și mărfuri, locuri de muncă atât pe durata lucrărilor de execuție, cât și după intrarea în operare, creșterea numărului de turiști și a investițiilor.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În ceea ce privește Autostrada București-Brașov, documentul prevede adoptarea unei hotărâri de guvern, cu termen luna decembrie, pentru aprobarea contractului de atribuire. Potrivit documentului, termenul de execuție este patru ani și sunt prevăzute 100 de milioane euro bonus pentru fiecare an de recepție a lucrării în avans, dar și 100 de milioane de euro penalități pentru fiecare an de întârziere.
Tot luna decembrie este prevăzută adoptarea unei hotărâri de guvern pentru aprobarea studiului de fundamentare pentru Autostrada Târgu Neamț-Iași-Ungheni. "Conexiunea dintre centrele economice importante din Moldova: Târgu Neamț, Pașcani, Târgu Frumos, Iași, Ungheni. Distanța Iași - Chișinău va fi diminuată cu circa 25 kilometri, prin construirea unui pod în regim de autostradă la Ungheni. Autostrada (100 kilometri) face un pas important spre legătura Moldovei cu Transilvania și Europa de Vest, reprezentând parte a conexiunii est – vest a României", se menționează în document.
De asemenea, ar urms să fie adoptată, cu termen decembrie, o hotărâre de guvern pentru aprobarea studiului de fundamentare pentru extinderea rețelei de metrou prin realizarea magistralei M7. Potrivit documentului, magistrala de metrou M7 Bragadiru-Șoseaua Alexandriei-Colentina-Voluntari (25 kilometri) ar fi prevăzută cu 30 trenuri, 30 statii, un terminal și un depou. Beneficiile sunt, conform documentului, dezvoltarea infrastructurii care leagă inelul interior al Bucureștiului și cel aferent autostrăzilor, dezvoltarea liniilor de legătură cu zonele industriale și rezidențiale, creșterea ariei zonei metropolitane a Bucureștiului prin dezvoltarea urbanistică a așezărilor adiacente, creșterea mobilității populației, asigurând acesteia un mijloc de transport rapid și în condiții de siguranță, cât și de confort sporit, descongestionarea traficului de suprafață, reducerea cheltuielilor de întreținere a carosabilului rutier, reducerea numărului accidentelor de circulație și diminuarea poluării, dezvoltarea zonei de sud a Capitalei și crearea unei legături rapide între sudul și nordul orașului.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Puiu Popoviciu a dat în judecată statul român la Tribunalul internațional din Washington. Prin una din cele mai mari case de avocatură din lume sunt reclamați președintele, premierul, miniștriDocumentul prevede și construirea liniei ferate de mare viteză, pe o distanță de aproximativ 1.275 de kilometri, pe ruta București -Craiova/(Sofia) - Timișoara/(Belgrad) – Cluj/(Budapesta), iar pentru aprobarea studiului de fundamentare ar urma să fie adoptată o hotărâre de guvern, cu termen luna decembrie.
În document este prevăzută și construirea Aeroportului București-Sud, iar pentru aprobarea studiului de fundamentare ar urma să fie adoptată o Hotărâre de Guvern, cu termen luna decembrie. Aeroportul din zona de sud a Bucureștiului ar urma să aibă cel puțin două terminale, atât pentru pasageri, cât și pentru mărfuri pe o suprafață de minimum 400 de hectare.
Tot prin hotărâre de guvern, cu termen de adoptare luna decembrie, ar urma să fie aprobat și studiul de fundamentare pentru finalizarea Canalului Magistral Siret - Bărăgan (190 km), din care 50 km în Vrancea și 140 km în Buzău și Ialomița.
Liderii PSD s-au reunit sâmbătă, la Neptun, în ședința Comitetului Executiv Național (CExN), urmând să discute despre evaluarea miniștrilor din Cabinetul Dăncilă, despre o posibilă suspendare a președintelui Klaus Iohannis din funcție și despre strategia pe care PSD va merge în sesiunea de toamnă a Parlamentului.