Consiliul de Supraveghere al Volkswagen Group a anunțat că a aprobat proiectul de reorganizarea mărcilor, așa cum a fost propus de Herbert Diess. Marca de lux Bentley va fi controlată, de acum înainte, de Audi AG, subsidiara premium a grupului german.
Organizarea și ierarhia mărcilor în carul celei mai mari companii auto din lume, Volkswagen AG, a fost dintotdeauna o chestiune de strategie, la care au umblat de fiecare dată șefii companiei, în funcție de propria viziune, atunci când au fost instalați.
Acum, într-o perioadă de modificări radicale ale pieței, industriei și modelului de business, VW Group intră într-o nouă etapă de transformări strategice, regizate de Herbert Diess, CEO al grupului și proaspăt reconfirmat de reprezentanții acționarilor. Între toate aceste schimbări, repoziționarea, din punct de vedere al business-ului, a mărcii britanice de lux Bentley ar putea fi considerată relevantă pentru modul în care gândește Diess evoluția companiei.
Bentley a fost poziționată, încă de la achiziția sa, ca o marcă independentă, pur britanică, tocmai pentru a nu-i știrbi prestigiul și a nu-i afecta reputația pe care constructorii britanici de automobile nobile au avut-o dintotdeauna. Chiar dacă unele modele Bentley au folosit componente ale Audi și chiar platforme întregi, separarea mărcii britanice a fost fermă până acum, inclusiv sediul său din Crewe rpmânând neschimbat de decenii. În ultimii ani, Bentley a fost preluată, din punct de vedere al controlului strategic, de Porsche, cu care a putut să-și împartă compontente, fără riscuri de imagine.
De la 1 martie, Bentley va intra însă sub „pălăria” Audi AG, o companie subsidiară deținută 100% de VW AG. Mutarea are mai multe componente, între care este evident, chiar dacă nu este declarat deschis, cel al reducerii costurilor în întreg grupul. Utilizarea de componente Audi nu presupune o reducere a calității acestora, însă poate permite achiziția lor la prețuri mult mai mici. Reprezentanții VW Group au explicat că vor fi realizate sinergii care vor contribui la strategia de electrificare. În termeni mai simpli, în acest mod se continuă procesul prin care sunt eliberate fonduri necesare tranziției la propulsia electrică.
Șeful Bentley, Adrian Hallmark, susține acest punct de vedere și spune că o colaborare mai strânsă cu Audi reprezintă o oportunitate, nu un risc. Concret, în acest moment grupul dezvoltă o nouă platformă electrică pentru mașinile sale premium și de lux. Audi este lider al acestui proiect, iar Bentley va fi unul dintre utilizatori. Recent, odată cu lansarea strategiei Beyond 100, Hallmark anunțat că Bentley va fi primul constructor de automobile de lux din lume care va renunța complet la motoarele pe benzină și va folosi doar propulsia electrică. Peste numai 5 ani, marca va avea deja doar motoare electrice și plug-in. Apoi, în 2030, toate propulsoarele vor fi electrice.
După ce, timp de 100 de ani, Bentley a fost printre mărcile cu cele mai mari și poluante motoare, marca britanică de lux va deveni una dintre cele mai puțin poluante din lume. Dar pentru asta este nevoie de tehnolgie, iar Audi se ocupă deja de asta, în cadrul proiectului Artemis. Așa cum a fost confirmat deja de companie, se află în dezvoltare proiectul Landjet, care va aduce la lumină trei SUV-uri noi, de dimensiuni medii, complet electrice, care vor fi produse în uzina din Hanovra. Între ele, unul va fi al celor de la Bentley, care ar trebui să fie lansat în 2025, simultan cu un model similar de la Porsche. Audi, lider de proiect, va lansa primul model din această serie de lux, în 2024.