Avianca, a doua mare companie aeriană din America Latină, a solicitat intrarea în faliment din cauza coronavirusului

Avianca, a doua mare companie aeriană din America Latină, a solicitat intrarea în faliment din cauza coronavirusului
scris 11 mai 2020

Avianca Holdings, a doua mare companie aeriană din America Latină, a solicitat duminică intrarea în faliment, din cauza apropierii termenului de scadență a unor obligațiuni, în timp ce solicitările de sprijin adresate guvernului din Columbia pentru a face față crizei coronavirusului nu au avut succes, transmite Reuters.

Dacă nu va reuși să iasă din faliment, Avianca va fi una dintre primele companii aeriene mari din lume care se vor prăbuși din cauza pandemiei de coronavirus, care a dus la scăderea cu 90% a traficului aerian la nivel mondia, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
INFOGRAFIC Piața auto din România, mai eficientă decât în Europa de vest: a scăzut cu numai 50% CITEȘTE ȘI INFOGRAFIC Piața auto din România, mai eficientă decât în Europa de vest: a scăzut cu numai 50%

Avianca nu a mai efectuat curse de pasageri regulate de la sfârșitul lunii martie, iar majoritatea celor 20.000 de angajați au rămas fără salarii în această criză.

”Avianca traversează cea mai dificilă criză din istoria sa de 100 de ani”, a declarat directorul general al companiei, Anko van der Werff, într-un comunicat.

Chiar dacă Avianca avea deja probleme înainte de epidemie, solicitarea de a intra în faliment scoate în evidență dificultățile suportate de companiile aeriene care nu pot miza pe sprijinul guvernelor pentru a evita restructurarea prin faliment. Un reprezentant al Avianca a declarat că operatorul aerian încă încearcă să obțină împrumuturi guvernamentale.

”Nu este deloc o surpriză. Compania era deja puternic îndatorată, în pofida faptului că anul trecut a încercat să își restructureze datoriile”, a spus Juan David Ballen, economist șef la firma de brokeraj Casa de Bolsa din Bogota.

Avianca, una dintre cele mai vechi companii aeriene din lume, avea datorii pe termen scurt și lung de 4,9 miliarde de euro la sfârșitul anului 2019, cu 20% mai mari față de 2018. Compania a solicitat intrare în faliment  la New York și a anunțat că își va continua activitatea pe parcursul procedurii, în speranța restructurării datoriilor.

Compania a mai fost în faliment la începutul anilor 2000, fiind salvată de un antreprenor din industria petrolului originar din Bolivia, German Efromovich.

viewscnt
Afla mai multe despre
coronavirus
avianca
faliment