Companiile aeriene vor transmite pasagerilor creșterea prețurilor petrolului, prin tarife mai mari, relativ rapid, dar majorarea costurilor energiei va înrăutăți perspectivele generale ale industriei în 2022, a declarat șeful Asociației Internaționale de Transport Aerian (IATA), Willie Walsh, transmite Reuters.
Vorbind după ce JetBlue a lansat o contra-ofertă de preluare pentru transportatorul american cu discount Spirit Airlines, Walsh a mai spus că vede mai multe posibilități de consolidare între companiile aeriene din Statele Unite, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”În mod clar, a luat piața prin surprindere. Este o dovadă că puterea financiară a companiilor aeriene americane iese în evidență față de restul lumii”, a declarat Walsh într-un briefing de presă regulat.
El a adăugând că consumatorii au beneficiat de investiții majore în produse noi.
IATA a declarat că traficul global de pasageri și-a revenit în februarie, pe măsură ce impactul variantei Omicron s-a redus în afara Asiei.
Impactul războiului din Ucraina nu a fost încă inclus în datele lunare.
În februarie, traficul de pasageri s-a situat la 54,5% din nivelurile înregistrate în aceeași lună a anului 2019, în creștere de la 50,6% în ianuarie, dar sub nivelul de 55,1% înregistrat în decembrie. Volumul traficului de marfă a fost de 111,9%.
Companiile aeriene se confruntă cu o creștere a prețurilor petrolului, care s-a accelerat după invadarea Ucrainei de către Rusia, o mișcare pe care Moscova o descrie drept o ”operație militară specială”.
Creșterea prețurilor petrolului a înrăutățit o perspectivă deja estimată pentru a include o pierdere la nivel de industrie în 2022, deși unele companii aeriene vor obține profit pe măsură ce lumea va înregistra o redresare inegală, a spus Walsh.
În trecut, regula generală era că durează șase luni ca creșterea prețurilor petrolului să fie luate în calcului tarifelor aeriene, a adăugat el. Dar această includere s-ar putea întâmpla mai repede din cauza volatilității dramatice a pieței, precum și a nivelurilor mai scăzute decât de obicei ale rezervărilor în avans.
Walsh a mai spus că companiile aeriene și aeroporturile iau măsuri pentru a aborda penuria de personal după o creștere a cererii, dar unii factori sunt în afara controlului lor.
Mii de turiști au fost nevoiți să își modifice sau să își anuleze călătoriile, deoarece companiile aeriene și aeroporturile nu au suficient personal pentru a face față redresării cererii, pe măsură ce restricțiile pandemiei sunt relaxate în Europa.