Producerea de mașini chinezești în Italia ar putea forța Stellantis să ia unele decizii dificile, inclusiv închiderea de fabrici, a declarat șeful grupului franco-italian, singurul mare producător auto din Italia, transmite Reuters.
Guvernul italian a spus că este în discuții cu Tesla și producătorii auto chinezi, inclusiv Chery Auto, pentru a-l atrage pe unul dintre ei să producă în Italia și să crească producția națională de automobile, după ani de declin, scrie News.ro.
”Dacă cineva dorește să introducă competiția chineză, ar fi responsabil pentru deciziile nepopulare care ar putea trebui luate. Dacă suntem sub presiune, singurul lucru pe care l-am putea face este să ne accelerăm eforturile de a crește productivitatea pentru a fi competitivi”, a declarat CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares, la un eveniment la Torino.
El a arătat că Stellantis va pierde probabil cotă de piață și volume de vânzări.
”Atunci s-ar putea să nu avem nevoie de atâtea fabrici ca acum. Suntem gata de luptă, dar într-o luptă există victime”, a spus el.
Tavares a spus că speculațiile că Stellantis ar duri să se retragă din Italia sunt ”știri false”.
”Investim masiv în Italia”, a spus Tavares, care în ultimele luni a intrat în conflict cu guvernul italian cu privire la nivelurile de producție ale grupului în țară.
CITEȘTE ȘI BYD a primit ajutoare de stat în valoare de 3,4 miliarde de euro pentru a domina piața automobilelor electriceEl a anunțat că producătorul auto va extinde producția celui mai bine vândut automobil de oraș pe benzină, Fiat Panda, până în 2030, în încercarea de a aduce clienților accesibilitate.
Versiunea cu motor cu ardere internă a Panda, care este produsă în Pomigliano d'Arco, lângă Napoli, ar urma să fie eliminată treptat în 2027, în timp ce o versiune nouă, electrificată, a vehiculului este așteptată să fie lansată la sfârșitul acestui an.
Tavares a vorbit la un eveniment de inaugurare a unității Stellantis pentru producția de transmisii eDCT (electrificate cu dublu ambreiaj) pentru vehicule electrice hibride și hibride plug-in, la complexul Mirafiori al grupului din Torino.