Producerea de mașini chinezești în Italia ar putea forța Stellantis să ia unele decizii dificile, inclusiv închiderea de fabrici, a declarat șeful grupului franco-italian, singurul mare producător auto din Italia, transmite Reuters.
Guvernul italian a spus că este în discuții cu Tesla și producătorii auto chinezi, inclusiv Chery Auto, pentru a-l atrage pe unul dintre ei să producă în Italia și să crească producția națională de automobile, după ani de declin, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Dacă cineva dorește să introducă competiția chineză, ar fi responsabil pentru deciziile nepopulare care ar putea trebui luate. Dacă suntem sub presiune, singurul lucru pe care l-am putea face este să ne accelerăm eforturile de a crește productivitatea pentru a fi competitivi”, a declarat CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares, la un eveniment la Torino.
El a arătat că Stellantis va pierde probabil cotă de piață și volume de vânzări.
”Atunci s-ar putea să nu avem nevoie de atâtea fabrici ca acum. Suntem gata de luptă, dar într-o luptă există victime”, a spus el.
Tavares a spus că speculațiile că Stellantis ar duri să se retragă din Italia sunt ”știri false”.
”Investim masiv în Italia”, a spus Tavares, care în ultimele luni a intrat în conflict cu guvernul italian cu privire la nivelurile de producție ale grupului în țară.
CITEȘTE ȘI BYD a primit ajutoare de stat în valoare de 3,4 miliarde de euro pentru a domina piața automobilelor electriceEl a anunțat că producătorul auto va extinde producția celui mai bine vândut automobil de oraș pe benzină, Fiat Panda, până în 2030, în încercarea de a aduce clienților accesibilitate.
Versiunea cu motor cu ardere internă a Panda, care este produsă în Pomigliano d'Arco, lângă Napoli, ar urma să fie eliminată treptat în 2027, în timp ce o versiune nouă, electrificată, a vehiculului este așteptată să fie lansată la sfârșitul acestui an.
Tavares a vorbit la un eveniment de inaugurare a unității Stellantis pentru producția de transmisii eDCT (electrificate cu dublu ambreiaj) pentru vehicule electrice hibride și hibride plug-in, la complexul Mirafiori al grupului din Torino.