Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere are în vedere modernizarea Transfăgărășanului, ceea ce va face posibilă circulația pentru o perioadă mai lungă de timp în fiecare an, pe acest drum, a anunțat directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.
Potrivit acestuia, proiectul de modernizare va deveni astfel un motor important pentru dezvoltarea turismului în zonă. Lucrările de siguranță rutieră, amenajarea unor parcări și construcția unor zone de tip "viewpoint" vor spori atractivitatea și confortul oferite de Transfăgărășan, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Sărbătorim astăzi 50 de ani de la inaugurarea oficială a drumului național Transfăgărășan în data de 20 septembrie 1974! Transfăgărășanul (DN7C) este unul dintre obiectivele strategice ale României, realizat 100% cu proiectanți și constructori români! În acest context trebuie să subliniem contribuția inginerului român Chireac Avădanei la stabilirea traseului Transfăgărășanului și care a condus inclusiv echipa de proiectare a Canalului Dunăre-Marea Neagră, un alt obiectiv strategic al României. Altitudinea la care este construit Transfăgărășanul (2.042 metri) plasează acest drum național pe locul al doilea în clasamentul șoselelor alpine din România, după Transalpina (DN67C), care urcă până la altitudinea de 2.145 metri", a scris Pistol.
Renumit pentru peisajele uimitoare și priveliștea spectaculoasă din zilele senine, Transfăgărășanul este un important punct turistic de pe harta României și atrage anual mii de turiști români și străini.
"În momentul de față avem în vedere modernizarea Transfăgărășanului, ceea ce va face posibilă circulația pentru o perioadă mai lungă de timp anual, pe acest drum. Proiectul de modernizare va deveni astfel un motor important pentru dezvoltarea turismului în zonă. Lucrările de siguranță rutieră, amenajarea unor parcări și construcția unor zone de tip 'viewpoint' vor spori atractivitatea și confortul oferite de Transfăgărășan", a transmis șeful CNAIR.
În opinia acestuia, Transfăgărășanul este una dintre dovezile incontestabile ale performanțelor ingineriei românești.
"Dorim să continuăm aceste performanțe, iar în ultimii ani, am dovedit capacitatea României de a construi infrastructură modernă, chiar și în situații dificile. Am depășit borna de 1.000 de km de drumuri de mare viteză în România (autostradă și drum expres), iar în continuare avem în lucru alți aproape 800 de km. Contractele pentru construcția altor peste 1.000 de km sunt lansate în licitație. Este cea mai benefică perioadă pentru infrastructura rutieră românească, iar numărul investițiilor realizate sau lansate în această perioadă este fără precedent. O infrastructură rutieră dezvoltată are un rol determinant în dezvoltarea economiei și poziționarea României în topul statelor europene puternice", a adăugat el.