Producătorul de componente pentru industria auto Aumovio, care are în România patru unități de producție și, respectiv, de cercetare – dezvoltare, a raportat vânzări de 14,1 miliarde euro în primele nouă luni ale anului, în scădere cu -4,2% față de perioada similară din 2024, și de 4,5 miliarde euro în trimestrul 3, în scădere cu -6,4%.
Valoarea EBIT ajustat a scăzut în trimetrul al treilea, ultimul înainte de listare, la 150 milioane de euro (-30,2%), însă se menține la o valoare ridicată pe toate cele trei trimestre, cu creștere de 146%, și un total de 409 milioane euro.
Marja EBIT ajustată a fost în primele noi luni de 2,9%, dar a fluctuat în ultimele 12 luni între 1,1 și 4,5%.
Compania așteaptă vânzări de 18,0-19,0 miliarde de euro la finalul anului.
Cifrele raportate sunt explicate de Aumovio prin marja brută mai mare, rezultată din îmbunătățirea mixului de produse și a măsurilor de raționalizare a portofoliului. O îmbunătățire a costurilor fixe ca rezultat al programelor de eficiență în cercetare și dezvoltare, vânzări, logistică și administrare a contribuit la aceste rezultate.
„Primele nouă luni, precum și al treilea trimestru ne-au dovedit puterea de companie independentă. Avem încredere în strategia noastră, în oamenii noștri și în capacitatea noastră de a modela viitorul mobilității. Managementul nostru activ al portofoliului și execuția continuă a inițiativelor de performanță rămân factori cheie ai rezilienței și succesului nostru viitor”, a declarat CEO-ul Aumovio, Philipp von Hirschheydt.
Aumovio spune că s-a înregistrat o creștere a producției globale de autoturisme și vehicule comerciale ușoare în trimestrul al treilea al anului, cu circa 4 procente, la aproximativ 22,5 milioane de unități, dintre care 3,6 milioane de unități (+1%) au fost produse în Europa. În America de Nord producția a crescut la aproximativ 3,9 milioane de unități (+5%), iar China a înregistrat cea mai puternică creștere, cu aproximativ 8 milioane de unități (+10%). Regiunea Asia-Pacific a ajuns la 5,9 milioane de unități (+1%). Cu toate acestea, compania vorbește despre un mediu „persistent dificil” în trimestrul 3.
Defalcat pe segmente, vânzările Aumovio au evoluat destul de diferit, având în vedere că zona de Contract Manufacturing a avut cea mai mare scădere, în timp ce User Experience a reușit cea mai stabilă evoluție.
Zona de business Mobilitate autonomă (AM), a avut vânzări de 2,4 miliarde de euro, în scădere cu 2,2% față de anul precedent, în principal din cauza dificultăților pieței, a deconsolidării anumitor unități de afaceri și a efectelor valutare negative. Profitabilitatea s-a îmbunătățit, reducând pierderea EBIT ajustată la 10,0 milioane de euro.
Zona de afaceri Architecture and Network Solutions (ANS) a raportat vânzări ajustate de 3,8 miliarde de euro, o scădere de 9,4% față de anul precedent, EBIT ajustat scăzând la 174 de milioane de euro de la 217 milioane de euro în anul precedent.
Zona de afaceri Safety and Motion (SAM) a rămas stabilă și a înregistrat vânzări ajustate de 5,6 miliarde de euro, o ușoară scădere de 1,9% față de anul precedent.
Zona de afaceri User Experience (UX) a rămas stabilă, cu vânzări ajustate de 2,3 miliarde de euro, o scădere de 0,6% față de perioada anului precedent și un EBIT ajustat îmbunătățit de 5,0 milioane de euro.
Zona de afaceri Contract Manufacturing (CM) a raportat vânzări ajustate de 107 milioane de euro, o scădere de 41,8% față de perioada anului precedent și un EBIT ajustat de -2,0 milioane de euro, comparativ cu 4,0 milioane de euro în primele nouă luni ale anului 2024.














