Audi Q8 e-tron, primul automobil electric al mărcii, va fi oprită, înainte de termen, potrivit informațiilor transmise de companie. Modelul a fost lansat în 2018 cu numele simplu e-tron și rebotezat ulterior.
Audi a anunțat oficial că intenționează să restructureze uzina din Bruxelles în care este produs modelul electric Q8 e-tron. Acesta urmează să fie scos din producție mai devreme decât era programat inițial. Compania a precizat că începe procesul de informare și consultare cu autoritățile belgiene, în conformitate cu legislația locală.
De asemenea, a fost demarat dialogul cu partenerii sociali pentru găsirea de soluții pentru angajați și pentru uzină. În fabrica Audi din Bruxelles lucrează aproximativ 3000 de persoane.
Brandul premium Audi, aparținând grupului Volkwagen, explică decizia prin scăderea globală a comenzilor în segmentul clasei electrice premium, situație care a afectat cele două modele, Q8 e-tron și versiunea coupe Q8 Sportback e-tron, care sunt produse în uzina din Belgia.
„Consiliul de administrație al Audi Bruxelles a informat Consiliul Audi AG cu privire la intenția sa de a efectua o restructurare a site-ului. Prin declararea acestei intenții, procesul de informare și consultare începe în conformitate cu legislația belgiană. În acest proces, conducerea fabricii discută soluții pentru uzină împreună cu partenerii sociali responsabili. Aceasta poate include, de asemenea, oprirea operațiunilor dacă nu se găsește nicio alternativă”.
Audi este una dintre mărcile nevoite să-și refacă planurile privind electrificarea, din cauza scăderii cererii de mașini complet electrice. Germania a contribuit la această situație prin oprirea, la finalul anului trecut, a programului de subvenționarea a mașinilor electrice, generând scăderi importante ale vânzărilor acestor mașini, pe piața locală. Cei mai afectați au fost producătorii germani, care au investit sume uriașe în electrificarea gamelor și a uzinelor.
„Anunțarea intenției nu înseamnă că s-a luat o decizie. Cu toate acestea, această veste a fost resimțită profund de angajații de la Bruxelles și de mine. Un dialog transparent și constructiv este important în procesul care va urma. Noi vom ține cont de toate perspectivele”, a transmis Volker Germann, CEO al uzinei Audi din Bruxelles.
CITEȘTE ȘI Dacia reia mesajul Renault că nu va scumpi Spring chiar dacă are 31% taxe vamale. „Avem deja 300 de comenzi.”Rita Beck, purtătorul de cuvânt al Comitetului Audi din cadrul Comitetului de Întreprindere al Grupului VW European, explică:
„Reprezentanții angajaților AUDI AG solicită perspective pe termen lung pentru fabrică și pentru colegii noștri de la Bruxelles. Conducerea Audi trebuie să-și asume responsabilitatea pentru uzină. Sperăm că se va ajunge la o soluție viabilă și durabilă în cursul procesului de consultare care a fost inițiat acum.”
„Decizia de a începe procesul de informare și consultare pe site-ul de la Bruxelles a fost luată după o revizuire intensivă și este susținută de AUDI AG. Sarcina acum este de a modela acest proces în mod constructiv și transparent împreună cu toți cei implicați și de a discuta soluții viabile în interesul tuturor. Pentru că suntem în mod clar alături de responsabilitatea pe care o avem pentru angajații noștri, în toate locațiile din întreaga lume”, a declarat Gerd Walker, membru al Consiliului de Administrație al AUDI AG pentru producție și logistică.