Recentele dificultăți anunțate de Herbert Diess la compania Cariad, creată special pentru dezvoltarea unui software auto uinificat pentru toate mărcile grupului Volkswagen, par a genera efecte mult mai grave decât se anticipa. Marca Audi ar putea fi cea mai afectată, din cauza amânării unui proiect major pentru companie: Artemis.
Gândit ca o revoluție industrială a producției de automobile, proiectul Artemis de la Audi ar trebui să marcheze și intrarea mărcii în era automobilelor autonome veritabile. În urmă cu aproximativ un deceniu, Audi A6 reușea să pună pe șosele primul automobil echipat cu aproape toți senzorii și tehnologiile care permit unei mașini să ruleze fără intervenția șoferilor. Acum, Audi și-a propus ca, în 2025 cel mai târziu, un nou model să reușească nu doar să comprime timpul de producție de la concept la model de serie, inclusiv printr-un ritm de producție superior, ci și să ofere funcții uimitoare cu ajutorul aplicațiilor software. Numai că planurile inițiale nu se potrivesc cu realitatea din teren.
Dezvoltarea software-ului care urma să controleze întregul automobil a fost încredințată diviziei de software a grupului Volkwagen, numită la acel moment Car.Software Organisation, transformată ulterior în companie separată, cu numele Cariad. Programatorii acestei companii au primit misiunea de a crea un super-software care să poată fi utilizat de toate mărcile, inclusiv de proiectul major al mărcii Volkswagen, cu nume de cod Trinity. Sau cel puțin acestea erau planurile.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În urmâ cu câteva zile, Herbert Diess a anunțat angajații Volkswagen că dezvoltarea software-ului pentru viitoarele modele ale mărcii ia o direcție nouă. Cariad nu a reușit să-și ducă la capăt misiunea, iar marca Volkswagen este nevoită să-și ia în propriile mâini activitatea de programare pentru viitorul sistem de operare al lui Trinity, numit Software 2.0. În paralel, Audi își păstrează dezvoltarea de soft pentru modelele sale și ale Porsche, dar într-o formulă intermediară, numită Software 1.2.
Toate aceste reorganizări au împins însă datele celor două proiecte, dar și pe cele ale altor modele din grup. Potrivit Automobilwoche, care citează surse din companie, modelul Artemis, cu nume de cod intern Landjet, are o întârziere de peste doi ani, în acest moment, iar alte modele care ar fi depins de acest soft sunt și ele în pericol de întârziere. Bentley și Porsche sunt celelalte mărci afectate, iar dezvoltarea unui soft intermediar are ca scop scurtarea la maxim a acestor întârzieri.
În acest moment, sursele spun că planul pentru Artemis vizează în loc de 2024, o lansare în 2027. Un model care să folosească doar o parte a funcțiilor revoluționare pe care le-au gândit șefii companiei ar putea fi lansat în 2024, cu softul 1.2, în locul lui Artemis, iar acesta să aștepte cuminte finalizarea software-ului 2.0 de către programatorii Volkswagen, respectiv a proiectului Trinity al acestei mărci. Nu în ultimul rând, Porsche Macan și Audi Q6 e-tron, care au ca dată de lansare 2023, ar putea fi amânate cu mai multe luni, chiar dacă ele sunt gata, din punct de vedere mecanic, deoarece le lipsește software-ul.
Cariad este condusă din 2020 de Dirk Hilgenberg, venit de la BMW, iar președintele Consiliului de Supraveghere este chiar Herbert Diess, CEO-ul grupului VW. El a preluat această funcție de la Markus Duesmann, șeful Audi, care a coordonat Cariad din 2020 până la începutul lui 2022.