Volvo Cars se va retrage din Asociația Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA) până la sfârșitul anului 2022, invocând diferențe între strategia sa de zero emisii și cea a grupului de lobby auto din Europa, transmite Reuters.
Producătorul suedez de automobile s-a angajat să aibă o gamă de mașini complet electrice până în 2030, cu mult înaintea propunerii Uniunii Europene de interzicere efectivă a mașinilor cu combustibili fosili începând cu 2035, scrie News.ro.
Volvo a fost un susținător al trecerii mai rapide la transportul cu emisii zero, dar după ce Parlamentul UE a votat în iunie în favoarea termenului limită din 2035, ACEA a spus că ”orice reglementare pe termen lung care depășește acest deceniu este prematură în acest stadiu incipient.
Într-o declarație, Volvo a spus că ”am ajuns la concluzia că strategia și ambițiile de sustenabilitate ale Volvo Cars nu sunt pe deplin aliniate cu poziționarea și modul de lucru al ACEA în această etapă. Deci credem că este mai bine să luăm o altă cale deocamdată. Ceea ce facem ca sector va juca un rol major în a decide dacă lumea are o șansă de a lupta pentru a reduce schimbările climatice”.
Vestea vine la mai puțin de o lună după ce Stellantis, al patrulea mare producător de automobile la nivel mondial, a anunțat că va părăsi ACEA până la sfârșitul anului 2022, ca parte a unei noi strategii de abordare a problemelor și a provocărilor viitoare de mobilitate, inclusiv o schimbare de la activitate tradițională de lobby.
Asociația producătorilor europeni de automobile, cunoscută pe scară largă prin acronimul său francez ACEA, a fost principalul grup de lobby al industriei încă de la crearea sa în 1991, reunind cei 16 mari producători de mașini, camioane, camionete și autobuze din Europa.