Audi a anunțat că propriile investigații privind motoarele V6 și V8 TDI s-au finalizat și nu au fost descoperite nereguli la a treia generație a acestor motoare.
Potrivit anunțului companiei, Audi AG a prezentat rezultatele Autorității Germane pentru Transport Motorizat (Kraftfahrt-Bundesamt, KBA), privind modelele echipate cu a treia generație de motoare V6 TDI. După cum a reieșit din analizele tehnice, „nu au fost identificate niciun fel de probleme”, anunță cei de la Audi. „Aceste analize au inclus noile modele premium, inclusiv Audi A8, Audi A7 Sportback, Audi A6 și A6 Avant, precum și noul Audi Q8. Începând din anul 2016, compania a examinat circa 700 de variante”.
„Cei mai importanți sunt clienții, desigur”, este mesajul transmis de Abraham Schot, președintele Consiliului de Administrație Audi, membru al Consiliului de Administrație al AUDI AG și responsabil pentru Vânzări și Marketing. „Investigațiile tehnice au cunoscut un progres substanțial. Acum că am finalizat munca aceasta complexă, prezentăm datele concrete. Este ceea ce am urmărit de la început, deoarece, din cauza crizei diesel, i-am dezamăgit și dezorientat pe mulți dintre clienții noștri.”
Potrivit datelor Audi, investigațiile extinse au vizat motoarele V6 și V8 TDI pe care marca le folosește la modelele din segmentul mediu și cel de top. Aceasta reprezintă circa șase milioane de automobile Euro 5 și Euro 6 produse începând cu 2008 și livrate clienților din Europa și de pe alte piețe (exceptând SUA și Canada). Astfel, experții au examinat deja situația tuturor motoarelor evo din a doua generație și a motoarelor din a treia generație care au fost fabricate începând cu mijlocul anului 2014 sau care vor fi fabricate doar începând cu introducerea noului standard de emisii WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure - Noua Procedură armonizată la nivel mondial de testare a autovehiculelor comerciale ușoare), din 1 septembrie 2018.
„Investigațiile au avut un grad mai mare de complexitate decât ne-am așteptat”, a spus Bernd Martens, Directorul departamentului de Achiziții al Audi, cel care conduce echipa internă de soluționare a crizei diesel: „Pentru fiecare motor diesel în parte a trebuit să „săpăm” adânc în codurile softurilor, pentru a examina toate zonele periferice ale profilului de condus. A fost o activitate pe care dezvoltatorii noștri au făcut-o suplimentar față de sarcina lor de bază, de a lucra la noile modele Audi. Pentru a efectua această analiză complexă, colegii noștri de la departamentul de Dezvoltare au trecut prin peste 750.000 de pagini de documentație”.
Până în prezent, agenția KBA a impus companiei șapte actualizări de soft obligatorii pentru criza diesel. Acestea sunt aplicabile pentru circa 240.000 de autovehicule din întreaga lume. După cum a fost convenit la Diesel Summit din august 2017, Audi oferă voluntar actualizarea pentru 370.000 de autovehicule cu motoare V TDI din Germania, în vederea optimizării emisiilor în condiții de trafic real. Lucrările acestea sunt întotdeauna gratuite pentru clienții Audi și nu vor avea niciun efect negativ asupra consumului de combustibil, a emisiilor de CO₂, puterii motorului, cuplului maxim sau emisiilor fonice și nici asupra fiabilității motorului și a sistemului de tratare a gazelor de eșapament.
SUA și Canada nu sunt afectate de rezultatele investigațiilor interne din cadrul Audi care au fost prezentate astăzi. În America de Nord, compania a avansat cu încă un pas: în patru din cinci cazuri, măsurile pentru generațiile de motoare în uz au primit deja aprobarea de la autoritățile de omologare competente. Circa două treimi dintre aceste automobile au fost deja aduse la zi.